lørdag 7. september 2013

Lampe av et Norgesglass...

 

Hei og god lørdag!:)

I går funderte jeg litt på om jeg skulle prøve å lage ei lampe
av et Norgesglass.....og som tenkt så gjort:o))

Jeg hadde nesten alle ingrediensene....så denne er bare hengt opp
på prøve:)

 

Denne var veldig enkel å lage......
Glasslokket la jeg på en tykk pappbit og tegnet rundt..klippet ut og så
lagde jeg et hull i midten til ledningen fra pæreholderen.

Mannen fikk oppdraget med å skru på støpsel....:))
Og da fant han en kappeskive i garasjen som hadde samme diameter
som glasslokket og brukte dette som lokk:)
Metallringen ble skrudd fast etterpå...

Jeg hadde bare ei 40w lyspære, så i dag må jeg på butikken å
finne ei 15w eller no:)
Mangler også bryter, men det dukker nok også opp i løpet av dagen..

 

De to første bildene er tatt i gårkveld og det siste i dag:)
Blir veldig bra når ny pære og en bryter kommer på plass:))

Ellers er jeg i full gang med å finne igjen et rom i kjelleren:o)))
måtte bare ha meg en liten kaffepause...:)))

HA EN FIN FIN LØRDAG !!
 

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så stilig!!! Å så fint du har d i spisestuen og over alt :)) kos deg, gleder meg alltid til du legger ut nytt :)) ha en fin helg :)) Sivo

karianne sa...

Hei! Hva heter tapeten på disse bildene? Veldig fin!:)

karianne sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janne sa...

Hei Karianne!
Det er noen år siden vi kjøpte
den tapeten, så jeg husker ikke navnet..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...