søndag 22. september 2013

Prosjekt Gine (skredderbyste):))

 

Hei igjen dere:)

I dag ble en (tvilsom) ide til virkelighet:)
Ja, for i dag nærmest kastet jeg meg ut i noe som jeg hverken kan
eller har tenkt tanken på å lage før...
Men en "nydelig" skredderbyste så dagens lys her i heimen:o))

Og det startet med en solcellelampe på fot hih:)

 

Den grønne lange tingen her har stått gjemt og glemt bak i hagen...
Fikk budet på den for en slikk og ingenting på netthandelen.no for
et par år siden....og den virket visst noen dager hihi:))

 

Sist fredag ble den ribbet for lampe og
 blomsterpotte og hvitmalt:)
Vet ikke hvorfor men plutselig her en dag fikk jeg lyst på en skredderbyste:))

 

Synes jo jeg var på god vei med denne stanga:))
Men så var det resten da..........

 

Jeg googlet etter gine......og havnet på flere blogger som hadde
laget en selv og med enkel oppskrift:))
Trenger bare ei gammel skjorte og ca 2 ruller med gaffatape...
Jeg har gjemt på noen nye (gamle) skjorter som var 
beregnet å ha til maletøy:))
og mannen ordnet med 3 ruller gaffatape på jobben i gårkveld:))

 

Mannen skulle ha jobbet i hele dag også, men
 fikk (heldigvis for meg ) byttet:))
Så da fikk han i oppdrag å tape inn kjerringa si:o)))

 

Det gikk en veldig god time på dette.......og etterpå klippet
han den opp i ryggen...

 

Så var det min tur til å bøye å tøye litt:)))
Skredderbysten ble hengt på stativet og tapet litt igjen nederst på ryggen..
Så lukket jeg åpningen nederst med tape og begynte å fylle den
med vatt.....tapet igjen ryggen etterhvert som jeg kom oppover..
Ermene ble klippet av og
til slutt ble alle hull tapet igjen og jeg ble
skikkelig fornøyd med resultatet:)
 Men tror jeg må dille litt til på den....aner ikke helt hva enda, men
den kan jo ikke være i "sølvtape" fremover...:)))

HER er link til en av oppskriftene jeg fant om noen vil
prøve å begi seg ut på dette:))

Ha en flott kveld og en riktig god ny uke!

3 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Du er bare helt genial Janne !!
Dette var litt av en idè, for ikke snakk om alle disse andre påfunnene dine de siste ukene :)

Hva med å legge gips utenpå denne bysten ? Blir kanskje mer holdbar i lengden :) Bare en idè jeg fikk :)))

Fortsatt fin kveld
Klem Heidi

Janne i Fagerlia sa...

Supersmart og billig!

Mie Mari sa...

Genialt! Jeg hadde aldri kommet på å lage en byste selv, men den ser jo utrolig bra ut! Du er flink :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...