fredag 6. september 2013

Spisestue.....

 

I går kom vitrineskapet på plass i spisestua og jeg er
 såååå fornøyd atte:)

 

Har også ryddet og forandret litt....og det som gjenstår nå er
å male spisebordet, stolene og sjenken 
under vinduet:)))

Tror det er ca 3 år siden jeg malte alt hvitt. Bordet var i eik og
sjenken i flammebjerk:o)
Nå som det nymalte vitrineskapet kom inn her, synes jeg det andre
trenger en oppfriskning - det har jo blitt vell brukt kan en si:)

 

Løperen av ei treplanke har jeg vist før, men den er jeg såå
fornøyd med at den kan godt vises en gang til:o))

 

Mini slagbenken hadde vi på hytta og da var den sort. Nå er den blitt
hvitmalt og passer perfekt til spisebordet
her hjemme:))

 

Det ble veldig godt å få et skikkelig skap med god plass til
kopper og kar:o))
Trekassen i hjørnet har god oppbevaringsplass under lokket
og der har jeg alle hagebøker og julebøker....

Så tror jeg at jeg vil prøve å lage ei lampe av et Norgesglass
som kan henge fra taket i kroken her:o))

 

I alle hyllene på høyre side har jeg et nydelig middagservise som
vi bruker til jul bl.a. 3 store fat står på nederste hylle...

På venstre side har jeg det nye serviset og ellers
sånn kjekt å ha ting:))

 

Når vi tok vitrineskapet med hjem fra hytta hadde jeg en
plan om å male det pluss og ha ett fint blondestoff på innsiden...
Malingen var grei nok, men jeg får ikke helt bestemt meg
for blondestoffet (som ligger klar til bruk ):o))
Skal, skal ikke, skal, skal ikke............??

 

Til slutt må jeg vise dere hvor det nye "skiltet" jeg lagde
i går havnet:)
Egentlig hadde jeg en liten plan i hode om å ta det
med opp til hytta.....men synes det ble fint her i den innerste gangen:)
- så nevnte mannen i går at vi hadde ei til klokke liggende
i garasjen......hmm, da kan jeg lage et nytt skilt å ta
med til hytta:o)))

DA VAR DET FRE`DA IGJEN OG HELG DERE, ØNSKER
ALLE SOM ER INNOM HER EI SKIKKELIG
GOD HELG!!

5 kommentarer:

loftkroken sa...

Kjempefint med deg :-):-)Gratulerer med vitrineskapet og den flotte "klokka" :-):-)
God helg!
Klem Bente

Lithe sa...

Så hyggelig spisestue du har! Skapet passet rett inn :) Dropp blondestoffet en stund du, så ser du jo fort om du synes det er noe som mangler.
Ønsker deg en herlig helg!
Klem

Elis lille rede sa...

Så fint det ble med vitrineskapet! Kjempekoselig spisestue! Likte godt det du gjorde med klokka også. Har maken jeg, men den virker....når den slutter å tikke, vet jeg hva jeg skal gjøre med den ;) Ha en riktig fin helg.

Klem fra Eli:)

Ruths datter sa...

Så fint du har det her da. En fryd å se på.
Klemz

Janne i Fagerlia sa...

Sååå trivelig hos deg. Riktig god helg!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...