torsdag 19. september 2013

Syltepresse og mandelkvern...........

 

Hei å hoppsann;)

I dag har jeg malt ei syltepresse og en mandelkvern...og det var
litt pirkarbeid, men resultatet ble bra:))

 

Problemet nå er hva jeg skal pynte den med hihi:)))
Denne er veldig liten og de bøkene jeg har tilgjengelig er enten
for store eller for små.....

 

Ei syltepresse hører vel hjemme i et kjøkken, men jeg har plassert den
på et "sølvfat" i spisestua:))
Kansje jeg skulle oppbevare en stabel 
med middags-servietter i den:o) ?

På hytta har jeg ei stor syltepresse ( som ligger på vent ) og den skal
bli til ei hylle:))

 

Etter at mandelkverna ble malt kan den nå få stå fremme til
pryd og nytte:))
Men det går fort et par år eller tre mellom 
hver gang den blir brukt:))

 

Før hadde jeg ei forferdelig tung kjøttkvern til pynt på denne
lille hylla.......og vips så ramlet alt i gulvet:o))
I dag ble hylla skrudd opp igjen fordi den flotte mandelkvernen
måtte jo skrus fast et sted:)))
Fant også frem noen gamle sølvskjeer som jeg knyttet sammen og
"slengte" rundt håndklestangen:))
I "tea" potta har jeg teskjeer i sølv som jeg vil prøve å lage
serviettringer av - en vakker dag:o))

 

Og i skrivende stund sitter jeg her foran
 dataen i kjøkkenet:o))

Har fått ny mus, så nå går det bedre å klikke seg rundt
i blogglandia........den gamle dobbeltklikka hele tida, så jeg fikk
fullstendig noya:))
Nå gjenstår det bare å fikse/kjøpe nytt et 18-200mm objektiv..
Det virker bare på 18mm eller 200mm, og av og til på 100mm...så alle
bildene jeg har vist dere i fra i sommer er tatt med enten
vidvinkelen 10-20mm eller macro 100mm.

Ha en fin fin kveld dere!!
 

2 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

oi hadde aldri turt å male sånne gamle ting, men det ble jo fint. Det harmonerte veldig med stilen din.
Jeg har også en mandelkvern til pynt, men den er i vinduskarmen av alle ting. Mangler et sted og sette den fast som er litt mer passende :P

fru. Lærum sa...

jeg har også syltepresse som pynt i stuen ....bruker den som et lysbrett :-)
den skal brukes til jul, så den får være i orginal farge ( trehvit)
mandelkvern har jeg satt fast på hylla på kjøkkenet.
liker de samme tingene :-)

klem tone

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...