onsdag 4. september 2013

Syskrin - før og nå:)

 

Hei å hopp:))

I går fikk jeg endelig gjort noe med dette gamle syskrinet..:)
Det er arv etter min mor som døde for 22 år siden.
De 10 siste årene har det stått på hytta (gjemt på hemsen) :)))
- men planen om å gjøre noe med dette har svirret i
bakhode lenge...:)
Nå som jeg er i full gang med rydding, sortering og litt oppussing
på hytta, var det på tide at dette ble med hjem:)

 

Liker formen på dette veldig godt - bare ikke fargen og stoffet:)))
Den første tanken som slo meg når jeg så denne remsen med stoff var
at her kan jeg lage ei remse med engler...:))

 

........Og slik ser det ut under lokket:))
Helt urørt de siste 22 årene.......i allefall:)

 

Før jeg gikk igang med malingen, så måtte jeg finne ut om jeg hadde
et brukbart stoff til lokket.......
Først stiftet jeg fast et ensfarget hvitt, så dette heklestoffet som 
opprinnelig var en (ødelagt ) duk:))

 

Lokket ble sååå bra atte:)) så da var å male alle krinkler og kroker...
og finne frem englene:))
Englemotivene er fra en serviett.....og de hadde jeg 
liggende ferdig limt på et hvitt stoff med decoupagelim for tekstil.
- så da var det "bare" å sy de fast til det hvite stoffet..
Jeg merket av sånn ca hvor motivene skulle være, og de er bare
sydd fast oppe og nede:))
(kan jo ikke slite meg helt ut foran maskinen) :)))

 

Ble veldig fornøyd og nå skal den stå fremme til
pryd og nytte:)))

 

Før og nå:))
Har igjen å spraye "innmaten" hvit, men det ble for mørkt i gårkveld
så det skal jeg ut å gjøre nå:))

Syskrinet er malt med en interiørmaling som heter 
Butinox interiør til vegg, panel og list ( 3 - i - 1 )
Den kan også brukes på glassfiber, tapet, bygningsplater, betong m.m.
Utrolig bra maling for den kreative og utålmodige meg:)))))

Det er også den jeg har brukt på de gamle møblene jeg fikk på Finn..
Den etterlater seg ikke merker etter kosten og får en
glatt og vaskbar overflate:)
( syskrinet er bare malt et strøk - men ble sååå fint atte )

Vel vel, da får jeg finne frem sprayboksen og etterpå malekosten
til vitrineskapet som fikk første strøk maling i går:))

HA EN FIN FIN DAG DERE !!

10 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Nydelig ble det! Jeg har også et som ligner veldig. Dett var en god idé;)

Nennes sa...

Så koselig og så lekkert det ble :)

Flink du!!!
Ha en fin dag, klem :)

Ann-Jorun sa...

Så fint det ble. Heldige deg som har arvet ett slik fint syskrin.

Anonym sa...

grisefint,som vårt barnebarn ville sagt;) flink,er du!!!!!! klem mormor

Anonym sa...

grisefint,som vårt barnebarn ville sagt;) flink,er du!!!!!! klem mormor

Anonym sa...

Såååå utrolig FLOTT Janne!!! :) du er råflink!! :)) imponerende.. Hilsen Sivo

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Herlighet så søtt det ble :)
Skjønner faktisk godt at du ville gjøre noe med det :))) Hi hi :)

Du hiver deg i det ene prosjektet etter det andre, og alt blir like fint :)

Klem Heidi

Lithe sa...

Kjempesøt!
Syskrin etter min smak :D

Klestrollet sa...

Dette ble virkelig lekkert!! Og takk for tips om maling!! Er i gang m div oppussinger til skatter som skal til ny hytte, godt m noe som kan dekke bra da, for d kan bli kjedelig å male i lengden;0)
Ha en fin og kreativ helg!! Så gøy å følge med på alt du får til og som du viser her inne!!!!

LaLa`s Loft sa...

Jeg blir altså så satt ut hver gang jeg kommer inn på bloggen din - du lager så utrolig mye fint. Jeg er rett å slett litt satt ut - tar gjerne huset ditt jeg ;) Ja etter ungene flytter da, for her er det sjokoladefingre over alt :) takk for fin inspirasjon.....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...