mandag 14. oktober 2013

Bjørk til kubbelysene og ellers litt hytteliv:))))

 

Vi har igjen hatt en nydelig helg på hytta..........
og det første jeg gjorde var å oppgradere den lyngkransen jeg lagde
rett før vi reiste hjem forige gang..
Jeg hadde satt 3 kubbelys i midten med lyng/mose rundt..
De sto kansje litt tett og nærme lyngen, så denne gang sagde jeg
 av 3 deler av en bjørkestamme (som lå på terrassen) og satt de i midten..
I tomrommet rundt bjørkekubbene og lyngen fylte jeg opp med
små kongler:)

 

Slik ser den ut fra oven:))

 

.... og etter mørkets frembrudd:)))

Ellers ble det litt fornyelse i skuffene på kjøkkenet:)

 

Slik var det før...........

 

Jeg klippet til litt fra en voksduk som jeg la i bunnen....så
fant jeg frem en lang list jeg hadde liggende:)) og sagde 3 lengder
som jeg påførte trelim før jeg smukket de nedi:o))

 

Og etter en stund var det bare vellstand i alle skuffene;)

 

Egentlig har jeg for mye av det meste innnen redskap, så finsorteringen
for jeg ta neste gang:)))
Men deilig å få en grei romdeling i skuffene:o))

 

" Colakassa " jeg lagde for en stund siden har fått hjul under:))
Passet helt perfekt under hylla i den nylagde
avlastningsbenken:)
2 av glasskrukkene på benken til salt og sukker er laget av
syltetøyglass.....teksten i dymoskrift laget i photoscape
er printet ut på vanlig ark og
klippet til:)
Lokket er malt hvitt og fått et herlig motiv fra en serviett på...
så ble det en hekleblonde rundt til slutt:)

 

For å få den "riktige" fargen på trekassa har jeg brukt gamle
og værbitte plankerester som jeg har påført et snev med hvit maling:)

 

Ved komfyren henger dette herlige skiltet:)))
I dag har jeg laget opp ny forsyning for salg som du finner på
shoppen min HER

Og ellers på hytteturen fikk jeg meg en liten overraskelse.....

 

Det gamle skapet jeg var heldig å få gratis på Finn har jeg
malt hvitt for en stund siden...mønsteret kom mye finere frem da:))
og dette har jeg på vårt soverom på hytta...

På hemsen visste jeg at jeg hadde den gamle kofferten liggende...
som ville være flott oppå skapet..
Men da jeg fant kofferten frem var den litt tung...og oppi den lå
det lekreste sengeteppe jeg noen gang har sett:o))))
.... og det var mitt hihi, så glemsk og skrullete kan en bli:)
Tror kofferten med sengeteppet har ligget på hemsen i ca 10-11 år:))
Når jeg la det på senga oppdaget jeg at mønsteret var så
å si lik mønsteret på skapdørene ( om en legger go`sida til ):)) 
Jeg synes iallefall det ble helt nydelig:)
" problemet" nå er at jeg har et knallfint og nesten nytt
sengeteppe som jeg ikke har plass til........

Vel vel, finner vel ut av noe:))

HA EN FLOTT KVELD ALLE SOM TITTER INNOM!!

8 kommentarer:

Gunn sa...

Hei på deg
Så lekkert sengeteppe:-)Jammen har du det ryddig og fint i skuffene dine.Det var smart å bruke de bjørkekubbene under lysa.
Ha en fin kveld.
Klem

Lithe sa...

Det var et lekkert sengeteppe ja :D
Hihi, vi har en tendens til å glemme litt av og til.... Men godt når vi finner det igjen og det kommer til nytte da :)

fru. Lærum sa...

guri meg for en sjarmerende hytte du har.....alt var virkelig lekkert, du er så god på å gjøre det fantastisk!

klem tone

Bestemors gamle laken sa...

Du å du - mye lekkert å se på her. Og du er så kreativ og flink så det er en fryd å besøke bloggen din.
Ha en fin fin dag.

Gerd Kr.

Livets gode sider sa...

Masse deilige røffe ting hos deg. Skjønner at jeg må en tur i skauen, før vinteren setter inn :D Noen kongler og noen værbitte kvister, kunne vært tingen. Hilsen Grethe

Mor Inger`s hus sa...

Skal si du har svingt deg i helga.

Måtte le godt da jeg leste om sengeteppet ditt - har av og til noen slike opplevelser jeg også. Og så glade vi blir når vi finner glemte skatter.

Det nye sengeteppet kan du jo bare legge i en eske på loftet....

Klem Inger

Heimlaga ting sa...

Du verden så trivelig! Er imponert over energien din!
Klem Nina

Edny sine puslerier sa...

Så koselig du har det! Både skapet og sengeteppet er nydelig!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...