mandag 28. oktober 2013

Ekte koppekake på 4 min. :)))

 

Hei å hoppsann dere:)

I dag var jeg innom på bloggen til Lonnis verden og hun hadde
lagt ut oppskrift på sjokoladekake laget i en kopp som det
tok ca 4 min fra start til den var ferdig:))

Jeg noterte ned oppskrifta å satt i gang:o)
Oppskrift:

4 ts hv. mel
4 ts sukker
2 ts kakao
1/2 ts bakepulver
1/2 ts vaniljesukker
1 egg
Dette blandes, så har du i
3 ts melk
3 ts olje
3 ts små sjokoladebiter
Blandes godt å settes i micro-ovnen i 3 min:)

 

Her er det 2 min igjen og jeg var da litt bekymret over å ha brukt
for liten kopp:))
Den nådde nesten toppen av koppen før den mot slutten sank sammen...

 

Jeg var så ivrig etter å komme i gang, så jeg stekte den i samme
kopp som jeg blandet i...litt grisete rundt kantene men men:))
Så var det smaksprøven da........
Og WOW!!! den var knallgod men litt seig..

 

.......jeg knuste litt sjokoladebiter å la på toppen for å få
litt krem:o)))
Skikkelig god kake rett i koppen på 4 min.:))

Denne må dere bare prøve:)

HA EN FIN KVELD !!

13 kommentarer:

Lithe sa...

Jøss, så enkelt! Må prøves :)

JulesTheNorweegie sa...

Ti sekunder mindre eller sånn, så blir den mindre seig :) Må prøve deg frem ettersom styrken på mikrobølgovnen varierer :) x

Dronninghuset sa...

Og på hvor stor effekt på microen stekte du?

tenker prøve denne...
klem TOVE

Inspirasjon fra Elin sa...

takk for tipset, dette er jo knall kjapt hvis man har veldig lyst på noe søtt :D en dag

Mor Inger`s hus sa...

Kjempesmart.
Og fort å lage kake når det kommer overrskende kaffebesøk.

:) Inger

loftkroken sa...

Dette var nytt :))) Så gøy da!
MÅ prøves;)

Benteklem

Anonym sa...

hei! det så godt ut:)Må prøves. ha en fin- fin dag! klem mormor

Villmarkstausa sa...

Opps. Den må virkelig prøves.....;-)
Ha en flott dag!

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Så dejligt at du blev inspireret.
Det er jo det der er meningen.
God det var den.
Opskriften gemmes herhjemme til en anden gang også.
God og dejlig dag til dig.
Klem Lonni

Elin sa...

Hei!

Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,
Elin
Alleoppskrifter.no

Linda sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janne sa...


Linda - Ha Ha Ha;)))
Smaken er som baken:o)))

Linda sa...

Sønnen min har kommentert her...beklager!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...