onsdag 30. oktober 2013

Et lite nisseprosjekt i dag:))

 

Hei å hallosann:))

I dag har jeg forsøkt meg på å lage en mininissefant:))
De to på bilde over her kjøpte jeg i går - tenkte å bruke de som mal:o)

 

Har googlet litt på oppskrifter og mønstre, men mesteprten av
det jeg fant var "gresk" for meg:))
....så da gjør jeg det på min måte:o))

 

Jeg startet med å hekle luen..
Den jeg kjøpte hadde strikket lue (som sikkert var avklipp fra noe..)
Og mens jeg heklet tenkte jeg på hva jeg skulle 
bruke til kropp, hår og nese....og fant frem litt rester fra fleece og
saueskinnet:))
 

Og vips så var det kommet en ny nisse i hus:))
Litt typisk meg å bli for ivrig, så baksiden av luen kom
i venstre side:o)
Kroppen laget jeg av en bit med hvitt bomullstoff som jeg sydde
nesten rund, så stappet jeg i vatt og limte igjen:))
Fleecen ble også limt på og det samme med håret/sjegget:))
Nesen ble laget av litt avklipp fra en strømpe
som jeg stappet med vatt, knyttet igjen med sytråd
 og limte den på med limpistolen:)
Til slutt limte jeg på luen..

 

Jeg synes den ble sååååååå søt atte, men ikke helt lik
malen (til venstre) :o)))
Dette var første forsøk, og kansje kansje
 blir det en til.....tror jeg vil prøve å lage en i grått:)

Men nå har jeg funnet frem sort bomullstoff, hvit tekstilmaling
og litt forskellige sjablonger........så nissen for vente litt:))

HA EN FIN KVELD !!
 

5 kommentarer:

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Den er da blevet rigtig fin og flot.
Imponerende.
Klem Lonni

Gunn sa...

Hei på deg
Syntest din var vel så fin:-) Det er så moro å følge med deg du er så kreativ:-)
Ha en fin kveld
Klem

Bestemors gamle laken sa...

Kanonflink e du:) Syns din nisse var finest:)
Ha en fin kveld.

Gerd Kr.

Anonym sa...

Din var absolutt finest.
Ha en fin dag

hill`s interiørblogg sa...

Ååååå de nissene var nydelig... Mye finere enn de man får kjøpt... Du er jo så oppfinnsom...
Snart Halloween tur med minsten her...
Ha en flott kveld..
Klem fra Hill-Iren

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...