søndag 20. oktober 2013

Fargerik uke med en "dus" avsluttning:))

 

Hei å god søndag!:)

Denne uka har jeg fått brukt opp mye restegarn:)
Skikkelig sommerfarger....men så fikk jeg en ide om å lage
babyleker, og da passer jo disse fargene godt:o))

Startet med den lille "ballen " til høyre - heklet to halve som jeg 
sydde sammen etterpå - men som dere ser så ble det ikke helt ball:))
Neste ball (som ble ball ) er heklet i ett og jeg passet på å
dytte inn vatt før jeg var i mål:)

 

Ringene var litt pirkete arbeid...Den store er heklet rundt og rundt samtidig
som vatten ble dyttet inn etterhvert..
Den lille er heklet frem og tilbake for så å sy den sammen etterpå..
Egentlig vet jeg ikke helt hvem av de som var enklest - det var
i grunn noe skikkelig pirk alt:)))
( egentlig vet jeg ikke hvem som skal leke med de heller, for her
i huset er det ingen babyer - hint hint hint:))))

Til slutt ble det ei lita pute med diameter på 35 cm..
Har ingen oppskrift på dette skrevet ned, for den ble til i hode
etterhvert, men på puten og ballen startet jeg med 6 luftmasker og 6
fastmasker i ringen..
2. omg doblet jeg antallet fastmasker..
3. omg 2 fastmasker i første fm, så 1 fm, så 2 i neste osv..
For hver omg økte jeg med 2 fm i hver 3, 4, 5, 6 osv..

 

For mye farger trives jeg med i kun korte perioder:))) så på
fredag ble det kjøpt inn garn i hvitt og grått:o)

 

Lørdagskveld ble denne til:))
Har heklet med dobbelt garn og heklenål nr 10..så den
ble ferdig på drøye 2 timer:))

 

I dag på morraen så denne dagens lys:))
Denne hadde jeg tenkt å ha nede på hobbyrommet på kontorstolen...
men hadde visst glemt at den stolen hadde fått saueskinn på:))
så denne puta fikk Exito (den ene katten) på 
sin soveplass :o)

HA EN FIN SØNDAG DERE!
Her har vi skikkelig høstvær med regn og vind, så nå
tror jeg at jeg skal liste meg ned på hobbyrommet og gjøre noe
morsomt der:))

7 kommentarer:

Hulda sa...

Så mye flott du hekler! De putene var nydelige. De passer fint til interiøret ditt. :)

Hulda sa...

Artig med babyleker også, de er jo myke og gode. :)

Edny sine puslerier sa...

Det kvikker opp med farger innimellom, men det er nok naturfargene som holder seg best i lengden. Morsomme leiker ialle fall, og det dukker nok opp brukere etter hvert;) Kjempefine puter du har heklet. Katteputa minner meg om katten vi hadde i min barndom. Den spiste ull, så denne puta hadde vært godsaker til han, -så lenge den varte:)

Bestemors gamle laken sa...

Bloggnavnet passer bare såå bra til deg - du er så kreativ:)

Jeg liker farger hos andre, men sliter hjemme hos meg. Knallfine leker og puter du har laget.

Klem Gerd kr.

Lithe sa...

Så herlige puter :)
Gøy når det går fort!!
Kos deg på hobbyrommet :D

loftkroken sa...

Super kreative deg :))Dette var utrolig oppfinnsomt.Likte babylekene,koselige gaver dette ♥
Flott innlegg under her også :))

God uke til deg ♥

Klem Bente

Heidi sa...

Jeg bare elsker elsker elsker bloggen din. Det er så ufattelig mye inspirasjon å hente her! :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...