torsdag 3. oktober 2013

Hjemmelaga duftlys i glass:))

 

I går lagde jeg mitt aller første duftlys:))
Sååååå gøy og sååååååå fint det ble:o))
Har samlet en del stearinrester og div. glass til dette formål...

 

Jeg startet med å kutte restene i mindre biter og la de i en hermetikkboks
i vannbad.....

 

Så klargjorde jeg glasset med veke snurret fast i en blyant:))
En flaske med liljekonvall-duft
En hermetikkboks og tesil for å sile bort gamle veker fra restene:))
Plastklypa til høyre er et håndtak til boksen (Panduro) da den
blir ganske varm å holde i..

 

Når stearinen smelter blir den mye lysere enn opprinnelig..
De hvite lysene jeg smeltet ble nesten helt blanke, men begynte
å bli hvitere etterhvert som det stivnet.

 

I gårkveld måtte det testes:)))
Hvitt og fint:)

 

Dette var knallgøy, så dagen i dag startet med å lage 3 stk til:))
På disse brukte jeg lavendelduft:)
De tomme glassene her har vært mygglys........

Har fremdeles en del stearinrester, så nå må jeg jakte rundt
litt etter noen fine former eller glass jeg kan bruke:o))

Fikk en del spørsmål både her på bloggen og i mail ang. hvor
en kan få kjøpt "dingsene" jeg har brukt til etasjefatet..
Jeg har svart til alle men har bare fått tilbakemelding/takk fra en så
aner ikke om de andre har fått svaret mitt..
 Men metalldingsene er kjøpt på ebay, og finnes i mange varianter:))

HA EN FIN KVELD !!

9 kommentarer:

Dronninghuset sa...

Så fint det ble. Moro å lage lys selv. Har laget i kaffekopper jeg.
Takk for tipset om hvor jeg kan finne de etasjemellomleddene til etasjefat. Skal sjekk det ut en gang.
fin kveld til deg
klem TOVE

Inspirasjon fra Elin sa...

flotte lys du har laget :D

Caroline sa...

Jeg fikk adressen din,tusen takk:)
Alt det de har på e-bay altså,har aldri vært inne der før,men det var jo en haug med spennende ting;)
Det så veldig gøy ut å lage sine egne duftlys,lukter sikkert deilig hjemme hos deg nå:)
Ønsker deg en finfin dag!
Klem Caroline

Lenes blogg sa...

Å lage lys er gøy. Jeg har kjøpt mange støpeformer, men det var jo kjempe smart å bruke gamle mygglys glass. Duftlys har jeg aldri prøvd. Jeg får venner og familie til å spare på lys stumper

Anonym sa...

Hei! Jeg lurte bare på hvor du har kjøpt vanileduftflasken? Har selv laget lys men aldri med duft. Hørte hos Panduro men de hade ikke.......Hilsen Aina. Flott blogg du har forresten!!!

Lithe sa...

Det er lenge siden jeg har laget lys. Det er ganske gøy husker jeg :) Har aldri laget med duft før, det var ikke dumt ;) Jeg fikk svar ang stativet ditt,men har enda ikke hatt sjans til å sjekke det ut.
Ønsker deg en fin og kreativ helg :) Klem

Pepperkakefjellet klatrer sa...

De vart knallfine! Eg såg på ein anna blogg at de brukte fine kaffekopper til å ha sterinlys i - det er kanskje ein ide også? Ha ei god helg!

Ann-Jorun sa...

Kjempe ide, takk skal du ha. Før i tiden pleide vi å lage lys selv, men nå er det jo så lettvindt å kjøpe de ferdige, men helt klart mye kjekkere å lage selv.
Ha en riktig god helg-

Jannicke sa...

Så flott det ble :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...