torsdag 24. oktober 2013

Julesokk og koselige hjerter:)

 

Hei å hoppsann:)

Nå har jeg endelig fått prøve meg på å sy en julesokk:o)))
Jeg hadde alt i hode hvordan den skulle se ut...
...men selve sokken - størrelse, klipping, sying å sånt måtte jeg fundere
på en stund:))

 

Og etter å ha prøvd, feilet og prøvd igjen.....tror jeg at jeg vet
hvordan neste skal sys hihi:)))

 

Det "verste" av alt er at ideen til julesokken fikk jeg en vakker dag 
på hytta da jeg klippet opp saueskinn til sete til spisestolene:)
Hadde 3 skinn liggende og de ble klippet i hver ende, slik
at de passet setet..
Etterpå satt jeg igjen med noen smale fine remser fra
midtpartiet av skinnet:)))
og det ville jeg jo ha til pynt på en julesokk:)))

 

Yoohuuuuuu:o)))
Den ble ikke akkurat stygg, men ser det blir en del
forandringer på neste:))

 

Når julesokken var ferdig fant jeg ut at jeg måtte gjøre noe
uten å tenke:))))
Og da ble det noen skjønne smårutene hjerter:)
Disse passer like godt å ha fremme hele året, men jeg har ikke
noen røde detaljer i heimen, så her blir det nok et par
til pynt til jul:)

HA EN FIN DAG!

12 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Du er kjempeflink!!

Sokken og hjerta er nydelege :-)

mvh Sigrid

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Godt å se at det ikke bare er meg som er i julemodus om dagen :)

Lithe sa...

Ingen kan si at du ikke er kreativ iallfall! Likte hjertene dine godt :)

Villa Ringberg sa...

Jeg ser at du allerede er klar til jul . Klem Anna

loftkroken sa...

Så koselige juleting du lager:)
*DU ER KJEMPEFLINK*

Klem Bente

Janne i Fagerlia sa...

Alltid noe flott og kreativt nytenkende hos deg! Lekre ting alt sammen :)

Ruths datter sa...

Så utrolig fine ting du syr. Sokken ble super, og de knuskoselige hjertene da.
Klem

hill`s interiørblogg sa...

Julesokken ble nydelig.... Så lekker med motivet og pelskanten..
Har klipt opp et par saueskinn jeg også... Hmm lur ide og bruke restene til julesokk.
Hjertene dine var også kjempefin.. Kjenner jeg begynner å glede meg til å pynte opp til jul.
Ha en flott kveld.
Klem fra Hill-Iren

Caroline sa...

Så mye fint du lager!
Julesokkene var kjempefine,å så søte små hjerter også:)
Ønsker deg en finfin helg!
Klem Caroline

Edny sine puslerier sa...

Blir så imponert over alle som greier å lage juleting tidlig. Jeg vil gjerne, men greier ikkeå komme i gang før adventstiden er der. Fine og koselige ting du har laget! Likte veldig godt pelskanten på strømpa;) Gleder meg til neste strømpeversjon. Nyt helga og den ekstra timen;)

Ela sa...

Du er kjempeflink! Jeg er veldig glad i det jeg har kjøpt av deg:-)

Sølvi Hanssen sa...

Takk for en inspirerende blogg. Prøvde meg på et lignende hjerte, og jeg ble veldig fornøyd. :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...