torsdag 14. november 2013

En liten pause..................:))))

 

Hei å hoppsann:))

Fra i dag og i hele kveld og kansje litt i morgen blir det
en pause fra symaskinen-hobbyrommet:)))

Årsaken er den at jeg var såååå heldig å få to sengesett til
opprivning og hekling:o)
Er en stund siden jeg har heklet av dynetrekk, så dette blir gøy:)

 

Her er nøste klart:))
- og ingen stjerner i sikte lengere...

 

Er litt usikker på hva det skal bli når det blir stort, men gulvteppe blir
det uansett...Tenker litt på jul...og kansje et teppe til
å ha under treet og da med en pyntekant rundt heklet i bomullsgarn...hmm:)

Etter 5 - 6 runder med staver kunne jo denne brukes til spisebrikke...
men om jeg får nok til 6 stk er vanskelig å si, så jeg får holde
meg til en stk gulvmatte tror jeg:)
Denne gang bruker jeg heklenål nr 10 så det går ganske fort:o)

Middagen i dag gikk også veldig fort:)))

 

Kan jo ikke bruke for mye tid på matlaging når en er kreativ:o))))
 - og alt jeg kan få i en form og inn i ovnen
 er jo bare helt knall:)

I dag ble det fiskeform...
Jeg startet med å koke makaroni i 5 min:)))
Fisken trekkes i 8-10 min
Brokkoliblanding i 8 - 10 min
Så opp i formen....og ost på toppen og inn i ovnen i 15 min på 200*
Og mens den står der lager jeg sausen - hollande som 
skal koke i et helt minutt:o))))
 I dag ble det uten poteter ( tok for lang tid hihi )

 Vel, jeg får vel inn i stua å sette meg godt til rette i sofaen
med hekletøyet igjen:))

HA EN FIN KVELD !!

5 kommentarer:

Gunn sa...

Hei på deg
Det sengetøyet var fint, men er det ikke tungt å hekle med så tykk nål. Hekla et til barnebarnet mitt for en stund tilbake fikk vondt i tommelen:-)men fint ble det.
Gleder meg til å se det ferdige resultatet ditt:)
klem fra Gunn

Anita sa...

Eg lika ideen om å hekle av teppentrekk! Jeg har hekla matter, men kjøpte dyrt garn....
God helg!

fru. Lærum sa...

du tar vel adri pauser....du er bare så flink!
dette var bre så genialt...hekle av sengetøy :-)

klem tone

LaLa`s Loft sa...

Å - det der har jeg lyst til åsså - skal få nye dyner til jul og de er større enn de gamle, dvs at jeg har endel dynetrekk til overs. Juletrematte var en kjempegod ide, har hatt min i 15 år nå, den trenger utskiftning :)

Ha ei hærlig helg :)

frøkenFilur sa...

Så mye fint du lager da.Virkelig artig å titte inn på bloggen din. Skulle ønske jeg kunne dette med å skrive ut slik på transfer papir,,
Mulig å lære d bort??;)

Fin kveld til deg,
klem Tina;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...