søndag 10. november 2013

Heklet hjerte og oppskrift på den aller aller beste sjokoladekake:))

 

Hei å god søndag!

I gårkveld prøvde jeg meg på å hekle hjerter:))
- og hvis en legger go`sida til, så ligner det et hjerte...
Har ingen oppskrift på dette, men startet med å hekle en
firkant, så prøvde jeg først med x-antall staver i den
midterste maska på den ene siden.....men det ble ikke bra:o)
så prøvde jeg dobbelstav og til slutt trippelstav:)))
Trippelstavene ble finest, og da ble det 10 av disse (lite hjerte)
i den midterste maska på to av sidene..
Til slutt en runde med fastmasker og en løkke av luftmasker:))

I dag har jeg laget den enkleste men den aller aller beste
sjokoladekake:o))

 

Her er den klar for å få på seg kremen:)))
Kakebunnen er luftig, saftig 
og knallgod!

 

Det gikk litt fort i svingene i dag, så kremen ble litt for tynn,så
mye av kremen skle nedi sidene, men himalaya
 så god denne er:o))))

 

Og her er oppskriften:)
Det enkle er nok en gang det beste:)

HA EN FIN SØNDAG !!

6 kommentarer:

Hulda sa...

Så fine de hjertene ble, de kan pynte fint opp til jul. Hadde også sansen for dorullkalenderen din. Så vakker, og så enkel å lage. Du må ha god sjanse i konkurransen. Lykke til!

Anonym sa...

Flotte hjerter!

loftkroken sa...

Hei Janne ♥
De hjertene var nydelige,så flink du er,sikkert sagt det mange ganger og jeg kommer ikke til å slutte å si det heller ;)hihi
Mmmm, den kaka hørtes helt himalaya god ut :))
Takk for oppskriften ♥


Benteklem

Marit sa...

Hei :-) Jeg har fulgt bloggen din en god stund, Aldri kommentert før, men tenkte jeg ville skive ned en oppskrift på hekla hjerter får deg om du er int :-) veldig enkle :-)
Flotte di du har laget, er ikke det :-)

Hjerte!
Heklet hjerte <3
Legg opp 4 lm
ØK ved å hekle 2 fm i samme fm.
Fell ved og hekle ned i 1 fm og ned i neste fm som heles sm i lm (=1 fm)

1.rad: Beg i 2 fm fra nålen og hekle 3 fm.
2.rad: Øk 1 fm på hver side (=5 fm).
3.rad: Øk i fm på hver side (=7 fm).
4.rad: Hekle 1 fm i hver fm.

Hekle videre med økninger på hver 2.rad (vekselsvis en rad med økninger og en rad uten økninger) Til det er 21 fm på raden.
Nå deles arbeidet i 2 og hekle over 10 fm og x fell 1 fm i hver side på hver rad til det er 4 fm igjen på raden (felling = stikk nålen ned i 1 fm og i neste fm, kast på nålen og trekk gardet igjenom alle masker) Jeg pleier og hekle en kant rundt hjertet <3

Janne sa...

Hei Marit!
Tusen takk for en hjertelig flott oppskrift!:)
Dette må prøves...

Marit sa...

Bare hyggelig ;-) di er veldig fine :-) har pleid og lage to også hekle di sammen og fylle med vatt :-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...