fredag 29. november 2013

Putetrekk og litt redigering.....

 

Hei å hoppsann på fred`an:))

To nye putetrekk ble til i dag... Bilde og tekst laget jeg i går
i Photoscape...

 

Holder på å rydde i mappene på maskinen og da kom jeg over
mange flotte png bilder som jeg brukte mye av for en del år siden....
Teksten skrev jeg først og lagret dette, så hentet jeg frem
rammen og satt på teksten:))
og så printet jeg dette ut speilvendt på strykepapir:o))

 

Her er 3 png bilder satt på etter teksten var ferdig..
( Ramme, vanter og sikkerhetsnål):)
Moro å sitte å leke litt med redigeringsprogrammene:))

 

Veldig moro å lage sin egen versjon av gode tekster...Det finnes
et hav av fine skrifttyper en kan laste ned..
Vaskeanvisningene kan en også få som en skrifttype:))
(skal vise senere)

 

Dette bilde er tatt "fort og galt " og ikke redigert - bare forminsket det.
Det skjer titt og ofte når en tar bilder at det kommer noe
på bildene som ikke er så fint...
Sånn som her kom den forferdelige stygge og ødelagte
ringeklokka midt i synet:)))

 

Da fjernet jeg den enkelt i Photoscape:)))
(kunne ha gjort dette enda nøyere, men dette er bare for å vise)
Jeg brukte " klone - verktøyet " og kun et par klikk:))

Og som noen kansje ser, så har jeg heklet nye hjerter som henger
ved inngangspartiet:))
Tenkte at disse var mer synlige for "santa":o)

 

Den andre hjertevimpelen har jeg hengt på 
døra til hobby-sy-rommet:))
( for det hadde jo vært bra med noen pakker til dette rommet også):)

Vel, da får jeg fortsette med ryddingen på maskinen:)))))

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN KJEMPEKOS
1. ADVENDTSHELG !!
 

4 kommentarer:

Den kreative kroken sa...

Å så fine putetrekk. Jeg skjønner at jeg må lære meg litt mer om bilder, tekst og redigering. Er hvertfall ikke vanskelig å finne inspirasjon på bloggen din :-)
Takk for koselig kommentar på bloggen min :-)
Ønsker deg en riktig god helg!
Klem Sølvi

Guro Eriksen sa...

Så kult med det programmet! Tipper jeg må få mannen min med på "laget" og laste det ned til mac´en min en dag;)
Tusen takk for at du deler så mange gode tips, og ikke minst idéer!

God helg til deg også :)

Nita's verden sa...

åh det er alltid like kjekt å stikke innom her. bloggen din oser av inspirasjon og vakre ideer.
det høres veldig kjekt ut det photo scape. det må jeg bare få satt meg inn i . Ps nydelige puter forresten ;)

Gunn sa...

Hei på deg
Så mye fint,helt enig med Nita bloggen oser av inspirasjon. Har selv fått dilla på å hekle hjerter, takk for at du delte oppskrift. Har hekla krepsemasker rundt det ble ganske fint:-)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...