onsdag 27. november 2013

Santa - please stop - here:)))

 

Hei å hoppsann:)))

I dag har det vært den store hekledagen her i heimen....pluss sånne
kjedelige ting (husarbeid:))) )
Har vært uten internett i et helt døgn, og nå ligger jeg iallefall
langt på etterskudd med det meste...
 En blir jo veldig avhengig av internett og ikke minst mail når
en har denne lille bloggbutikken...
Vel vel.. nå er alle mail besvart og når jeg først sitter her
med dataen så måtte jeg vise den siste vimpelrekka som ble til i dag:))

Den er heklet med ullgarn og bomullsgarn rundt...
så har jeg brodert:)))))
" Santa please stop here ":)

 

I dag har vi hatt sol og 12 varmegrader her, så islyktene jeg
skal lage blir vel ikke ferdig på lenge, så inntil da fant
jeg frem et par "islykter" fra i fjor:))))
De er laget av eggehvite og sukker og er akkurat like fine i år:))

 

Ble litt koselig på hylla ved ytterdøra:)

 

Når jeg var i "juleskapet" for å finne "islyktene" så ville
denne karen med ut....:o)

 

Til helga blir det mer pynting ved ytterdøra..:))

Fikk et spørsmål om hvordan jeg overfører servietter til stoff...
Og det gjøres enkelt ved å bruke decoupagelim for tekstil...
Klipp ut motivet, fjern de bakerste lagene, og lim det på hvitt stoff.
Serviettene er gjenomsiktige, så det blir ikke bra med mørke eller
stoff med mønster.
Etter det er tørket, kan en sy det på mørke stoff eller stoff med mønster...:)
(jeg er dårlig på å forklare, så bare send mail, så skal jeg forklare bedre)

Svar på et annet spørsmål...
Andre bilder og tekster lager jeg i Photoscape ( gratis program)
og printer det ut
speilvendt når jeg skal ha det på stoffer..bruker da strykepapir
for lyse eller mørke stoffer..
bruksanvisningen står på pk med arkene..
En kan også stryke det på hvitt stoff for så å sy dette på 
et mønstrete stoff...

Men er det noen som lurer på noe av hva jeg gjør, så bare
send meg en mail - mailadressen står
oppe til høyre her på bloggen, eller du kan klikke
på brevet med katten for å sende mail:))

Da må jeg pakke ferdig dagens bestillinger å legge de klare
på kjøkkenbenken........for der finner mannen de og tar de
med når han går på jobb..
(han er godt dressert):)))

HA EN FIN KVELDE DERE !!
(skal ta meg turen rundt til dere plutselig )

4 kommentarer:

Anita sa...

Så morsomme hjerter med tekst! Du er jammen flink. Hyggelig titte innom deg.

Anita - Små Rosetter

Tovepia sa...

Hei Janne:))..du er like kreativ som alltid, og jeg er innom og ser til deg, men er dessverre ikke flink til å legge igjen kommentarer..lenger..
Kjempesøt tekst og herlig!!
Klemmer fra meg:)

Den kreative kroken sa...

Kjempefine hjerter :-)

Antje sa...

hehe, hvis ikke santa skjønner denne, så vet ikke jeg :)
herlig ble den hjertevimpelen !!!
Takk for alle tips med stoff overføring også, det har jeg lyst å prøve.

Ha en fin dag,
Antje

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...