søndag 1. desember 2013

Æ har å tent lys:)))

 

Hei å god kveldsann:)))

Nå oser det av herlige adventslys rundt i blogglandia....det er
rett og slett en fryd å ta turen rundt:)

Men, bare for å ha nevnt det, så har æ å tent lys som vi sier her sørpå:o)
Har ikke laget noe nytt i år, så her blir det gammelt nytt:)

På hylla over sjenken har jeg adventslykter i zink med tall..
og på sjenken er en liten bjørkekubbe med telys i 
toppen av et tre:))

 

Tror det er to år siden jeg laget denne.....De hvite trærne er kjøpt
på Plantasjen, så boret jeg bare hull i kubben:))

 

På et rundt fat har jeg samlet 4 forskjellige glass som har
fått et heklet trekk på og adventstall...

 

.......og på ei hylle i gangen står 4 hermetikkbokser og lyser "xmas":)
De er hvitmalte og jeg brukte drillen med metallbor når jeg
laget hull:))

 

I vinduskarmen mellom spisestua og yttergangen har det kommet
en selvlaget nisse:))) og ei "islykt" (eggehvite og sukker)

 

I yttergangen står nissen og ønsker alle hjertelig velkommen:)
 Skøytene jeg brukte som barn er kommet frem igjen..

 

Enda ei "islykt" er tatt frem fra i fjor......
I begynnelsen av denne uka så byttet vi vedovnen i stua, og
nå er det såååååååååå fint og sååååå koselig å 
pynte rundt ovnen:))

Dette var dagens lys:))))
Blir nok mer dilling i dagene fremover:)

HA EN FIN KVELD DERE OG GOD NY UKE!
 

8 kommentarer:

hill`s interiørblogg sa...

Så mange fine lys hos deg.
Ønsker deg en flott adventstid.
Klem fra Hill-Iren

Gunn sa...

Hei på deg
Så fint du har :-)
Ha en fin kveld

Mor Inger`s hus sa...

Så mange koselige lys du har rundt om kring i huset.

Nå skal vi bare kose oss med masse lys og juleforberedelser.

Furulunden sa...

Her er det jammen førjulsstemning i Vågsbygd. Så koselig!

Jatte sa...

Så koselig du har det :)
Er veldig herlig å besøke alle de fine julebloggene nå ja, en heeelt egen stemning i denne tiden!

Ha en finfin desemberuke,
Klemmer fra Jatte

Guro Eriksen sa...

Såå fint du har julepyntet i hjemmet ditt! :)
Og så så stilig med den heklepyntede "adventstaken" ;)

Ingrid Serine sa...

Hei! Fin blogg :) Veldig dekorativy med skøyter på veggen! Det likte jeg veldig godt:)

Ruths datter sa...

Så flott du pynter. Liker fargene dine. X masboksene ble stilige da.
Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...