fredag 20. desember 2013

Juletreet er pyntet + litt til...:))

 

I dag ble juletreet pyntet, og det ble såååå koselig:))
Har pyntet det i hvitt og sølv...
Egentlig hadde jeg bestemt meg for en rød jul i år, men det blir
bare 4 røde ting i stua:o)))
Et strikket pledd, ei strikket pute, heklet lystrekk og ei lita rye
med hvite stjerner...
Alt annet pynt går i hvitt og sølv:))

 

Juletreet står på ei gammel trekasse....og under står ei skjønn
nissekone og passer på pakkene som er til kattene:))
Nissekona fikk jeg av mellomste sønn og svigerdatter til bursdagen:)
De små avlange pakkene er fyllt med kattemat - tørrfor som lukter
veldig godt, så kattene er stadig bortom å nipper litt i båndet:))

 

Glasskuler på treet er det lenge siden jeg har hatt pga av kattene...så de
flotte glasskulene blir til pynt på forskjellige "sølvfat" sammen
med litt annet pynt:)

 

Og en hjort eller reinsdyr i sølvfarge er jo fint å blande
inn i pynten på fatet..

I går var vi oppe til hytta for å sjekke om den sto på samme plass etter
alle vindkulene som har sveivet over Agder i det siste....og heldigvis var
alt i den skjønneste orden:)
Et par trær hadde veltet, og ellers bare småting som stoler, og
noen lyslykter hadde flydd av gårde:o))

Vi tok også turen bortom til Nesland og svigers.......

 

Og Leo fikk Leoputen sin:o)))
HER kan du se bedre bilde av puten..:)
Han ble hoppende glad for den og det tror jeg svigermor
også ble:))

Jeg har store planer om å lære å bake lefser........så nå har jeg
fått oppskrift av svigermor:))))
og litt utstyr........
 Jeg har også en stor plan på å lage et "bakerom" men det må bli
etter jul.....(mannen ville begynne nå, men jula først sa jeg:))

Snøen lar vente på seg her i Kristiansand.......så da får en søke
opp og lage litt snø:o)))

 

Bildet av det herlige dompapp paret tok jeg i sommer da de satt
og koste seg i sausenebbet med solsikkefrø:))

Ønsker alle som er innom en nydelig helg, og en riktig
GOD JUL!
 

11 kommentarer:

Gunn sa...

Hei
Så fint juletre, jeg vil også ha sølv og hvit pynt på treet, pynter med rødt på kjøkkenet. Ønsker deg og dine en riktig god jul og godt nyttår:-)

Ruths datter sa...

Så herlig fuglemater da. Aldri sett før. du er så lur. Ønsker deg ei god jul.
Klem

Lithe sa...

Så koselig du har gjort det!
Ønsker deg en trivelig jul!

Anonym sa...

koselig!!! fint juletre,her blir det pynta i rødt i år;) ønsker deg og din familie ei trivelig og fredfyllt jul/nyttårs-feiring! juleklem mormor.

Nanna's verden sa...

Hvor er det bare super smukt!

loftkroken sa...

Det ble skikkelig flott med deg :))
Ønsker deg en GOD JUL Janne ♥
Gleeeder meg til å følge deg
i 2014:)

Jule klem

Bente

Tovepia sa...

God jul Janne!!
Her er også juletreet i hvitt og sølv, men hengte opp røde gardiner bare så jeg fikk luftet de andre:))
Kos deg masse i jula, klem fra meg;)

Lill sa...

For en flott juletre ♥

Liker godt å bruke julekuler på fat og som pynt andre steder enn juletreet..

GOD JUL

klem fra Lill

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Hvor flot med sne på billedet, men jeg må spørge hvordan får du det til?
Ønsker dig en skøn og glædelig jul.
Altid en fornøjelse at besøge dig.
Klem Lonni

Janne i Fagerlia sa...

Ser du er i rute med det meste. Flott juletre!

Ønsker deg en riktig god jul!

Caroline sa...

Så koselig å titte innom deg som alltid:)
Her har vi nettopp fått i hus 2 kattunger,å treet står å svaier rett som det er,hehe,venter på det første som kommer til å knuse;)
Ønsker deg og dine en fantastisk jul:)
Klem Caroline

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...