søndag 8. desember 2013

Knit faster! .......og havreflarn:)

 

Hei å god søndag!

I dag har jeg sydd meg en liten garnpose....med strykemotiv:)
....og hamptau til hank:)

 

Motivet lagde jeg for noen dager siden, men har liksom
ikke tatt meg tid til å sy eller dille den ferdig...Når jeg skal sy
noe nytt, blir "veien til mens jeg går":))

 

Og flere ganger må jeg sy 2 - 3 stk før jeg er fornøyd hihi:))
Denne ble jeg fornøyd med i første forsøk:o)
..og den er akkurat passe stor til meg og mitt 
strikketøy (som bare kan strikke sokker );))))
Høyden er 40 cm og bredden 25 cm. Jeg sydde på skrå
6 cm fra innvendig hjørne, slik at bunnen blir romslig og god:)

Vaniljedrømmene jeg lagde i går er borte vekk:))))
 og i dag har jeg laget havreflarn...

 

De ble sååå gode og så fine at jeg fort kunne ha blitt
beskyldt for å ha kjøpt de hihi:))
Disse lager jeg "hele året " men nå var det såpass lenge siden
at jeg hadde glemt hvor stor deig-topp jeg skulle sette
på brettet, for de flyter godt utover...

 

Planen var å fylle denne store kakeboksen opp med havreflarn. Den
har en høyde på 25 cm...
men hmm, hmm jeg spiste godt av lasset før de havnet i 
boksen, så boksen ble litt over halvfull:o))))

Her er oppskriften om du ikke har prøvd slike før:)

200 g smeltet smør
ca 5 dl store havregryn
1 egg
2,5 dl sukker
3 ss hvetemel
2 ts bakepulver

Egg og sukker piskes sammen.
Bland alt det tørre i det smeltet smøret og
bland så alt sammen.
Legg små kakeklatter på brett med teskje og
stek i 175* i ca 6 - 8 min.

 

Ellers så har vi et nydelig vær her (Vågsbygd) i dag ... 6 varmegrader
 sol, vindstille og ikke et fnugg av snø i sikte:))))
DEILIG!!!!:o))))

HA EN FIN 2. SØNDAG I ADVENDT!!

5 kommentarer:

Underberget sa...

Ja, havreflarn er bare så godt. Pleier å bake det til jul av og til. Nydelig strikkepose du har sydd. Mye koseligere å dra opp strikketøyet fra en slik enn fra de plastposene jeg ofte stikker håndarbeidet ned i... Kos deg videre med julebaksten og ha en fin søndagskveld!

liven sa...

Så fin strikke pose!
Og takk for oppskrift...tenker jeg må baken litrt til uken :)

ha en fin søndagskveld

Janne i Fagerlia sa...

Super strikkeprose! Likte teksten spesielt godt.

Edny sine puslerier sa...

Kjempefin strikkepose! Og kakene dine ser kjøpte ut ja, men er er sikker på at de smaker myyye bedre;)

Edny sine puslerier sa...

Kjempefin strikkepose! Og kakene dine ser kjøpte ut ja, men er er sikker på at de smaker myyye bedre;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...