tirsdag 3. desember 2013

Made in Kristiansand:)))

 

Hei å hopp å tjo å hei...og en 
liten idè jeg deler med deg:o)))

Nevnte her om dagen at en kan lage - printe ut vaskeanvisninger og
sy det på ting en lager selv:)
I dag sydde jeg ei pute med strykemotiv på et stoff
av bomull/polyester....
Før dette hadde jeg printet ut vaskeanvisningen til dette stoffet:)

 

Brukte like godt hele arket til samme vaskeanvisning, siden jeg
har mye av dette stoffet og bruker ofte strykemotiv 
eller servietter så da går det mest på
denne på 30*.......:)

Teksten laget jeg i photoscape og lagret "bildet" speilvendt..
Så åpnet jeg "skriv ut" i photoscape og valgte størrelse på utskrift...
Og så hukket jeg tak i bildet fra mappen på maskinen og dro det 
over til "skriv ut " delen i photoscape..
Det er lurt å bruke hele arket når en først er i gang, så en kan jo
lage flere små bilder eller morsomme tekster til dette...
Bare husk på at strykepapir for lyse stoffer så må bildet
være speilvendt.

 

Her har jeg klippet ut en stk:))) og er mer enn klar
for strykning:o))
Jeg hadde ikke bredt nok bånd til å stryke/overføre bildet på, så jeg brukte
litt restestoff i bomull til denne vaskeanvisningen:)
og klippet det ut så fint jeg kunne når papiret var blitt kaldt:o)
Hvordan en bruker strykepapir m.m står bakpå pakken..

 

Ble jo bra dette:))

Putetrekket jeg sydde i dag fikk konvolutt åpning bak, så
vaskeanvisningen ble sydd på inni den ene "flippen":)

Husker ikke helt hvor jeg fant/lastet ned fontene til denne type
vaskeanvisning, men fant denne HER type som kan lastes ned gratis:)
Veldig moro egentlig..
30 graders balja er en "g" strykejernet en "E" og trommelen en "Q":))

 

Puten aner jeg ikke hvor havner, så den får stå i kontorstolen
jeg bruker ved symaskinen inntil videre:))
 Jeg er dårlig på å forklare og glemmer fort småting...så bare
send meg en mail om du lurer på noe:))

Ellers siden sist har jeg blitt et år eldre hihihi:)))
I går var det min dag, og i dag har vi 30 års bryllupsdag:o)))
Utrolig som tida flyr - det virker liksom ikke såå lenge siden
men 30 år er jo noen år:o))

Vel, vel.. Ønsker dere alle en flott kveld!
 

6 kommentarer:

Drude Nygaard sa...

Gratulerer med begge dager. Fin pute! D

Beathe sa...

Gratulerer så mye med begge dagene:-)Kommer du til å selge slike puter også? I såfall så har jeg VELDIG lyst på.
Hilsen en som har kjøpt hos deg før og er kjempefornøyd:-)

Ingrid Serine sa...

Veldig stilige puter!

Marlyn sa...

Gratulerer med begge dagene!:)

Du lager så mye fint. Alltid spennende å se om du har noe nytt i bloggen siden sist.:)

Kos deg videre i adventstida.

Guro Eriksen sa...

Gratulerer så mye med begge dagene! Håper dere får en fin feiring! :)
Og nok en gang, tusen takk for forklaringer på hvordan du gjør ting i PhotoScape! ;)

Mine diller♥ sa...

Gratulerer så masse med dagene :)
Puta di var kjempetøff - like it!!

Fortsatt fin førjulstid til deg.
Klem fra Jorill

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...