lørdag 7. desember 2013

Vaniljedrømmer og t-skjorte med logo:)))

 

Hei å god lørdag!

I dag har det gått i baking og sying:)))
Vaniljedrømmer er noe av de beste småkakene jeg vet om:)
Det ble vaniljedrømmer i dag fordi jeg hadde kjøpt en kakeboks...
....og da måtte jeg bla litt i den gamle oppskriftboka mi for å finne
noen småkaker ( de beste ) som passet oppi denne:o)))

Jeg halverte oppskriften i dag siden jeg hadde 
andre ting på gang:o)))

Her er oppskriften:

250 g smør
250 g sukker
1 egg
1/2 kg potetmel
125 g hvetemel
2 ss vaniljesukker

Rør smør og sukker hvitt, tilsett egget, vaniljesukker
og siktet mel.
Trill ut små kuler...
Stekes ved 200* til de er lysebrune ( 8 - 9 min)
Disse smelter på tunga:))

Har også laget/fornyet to t-skjorter.........

 

En til meg og en til mannen med hver vår firmalogo:))
Ensfarget t-skjorter er kjøpt på Biltema....det er også transferarkene
jeg bruker når jeg overfører bilder/tekst til tekstil:)

Jeg hadde laget til en utskrift for putetrekk, så var det ledig plass
igjen på arket og da ble det to stk logo:))
 T-skjortene tror jeg kostet 39,- så dette er grisebillig:o)))

Har også spedd på med litt nytt til shoppen min idag:)
og ryddet i div. ting som nå ligger under "salg"

 

Nye julestrømper i herlig fleece med pelskant og et skjønt
strikket bånd rundt:)
Begynner å nærme seg slutten på advent og juleting nå, og det
er jo kjempebra:)))
Har også sydd noen telysposer i dag, men mørket kom
sigende før jeg rakk å ta bilde, så det får bli senere...

Til slutt (så langt ) i dag ble det hjemmelaget pizza:))
( den beste av de beste hihi)

Bunnen lager jeg "fort og galt " på slumpen med
mel, gjær, salt, vann og olje...
Den hever seg mens jeg steker løk og kjøttedeig..
og tilsetter litt krydder:
oregano, persille, kyllingkrydder, chilipulver, salt og
av og til en dæsj chilisaus:)
Så kjevler jeg den ut (med litt olje på bakebordet)
og har på fyllet og ost......
Steker den på 220* i 12 - 13 min.
Den serveres med (selfølgelig) den beste salaten hihi:o)))

DA MÅ DERE ALLE HA EN HERLIG LØRDAGSKVELD!!

4 kommentarer:

loftkroken sa...

Som du koser deg :):)De kakene høres veeeeldig gode ut,mmmm Takk for oppskriften snille du ♥
Flotte logoer flinke du :)

Nyt pizzaen :)

God klem!

Bentemor

Mor Inger`s hus sa...

Koser meg med blogglesing i kveld, blir av og til lenge mellom hver gang, men nå er jeg oppdatert.
Og hos det er det alltid like spennende å stikke innom.

Fin helg i julestria.
:) Inger

Den kreative kroken sa...

De vaniljedrømmene så veldig fristende ut. Tror jeg må lage meg noen sånne i løpet av dagen. Takk for oppskrift :-)
Ha en fortreffelig søndag :-)

Klem Sølvi

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Kagene ser lækre ud.
Jeg tænkte at jeg snart ville bage til et pebberkagehus. Det har jeg aldrig prøvet før, så det bliver første gang.
Så fine t-shirt med logo og billigt.
Håber pizzaen blev god.
God 2. advent til dig.
Klem fra Lonni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...