fredag 3. januar 2014

2013 - et kreativt år:)

 

JANUAR...
En bjørkekubbe er blitt til ei vegghylle....Et Norgesglass med eføy har
fått bjørkenever rundt.
Bjørkehjertet er laget av hønsenetting som jeg har flettet inn remser
av bjørkenever...På blomsterpotten har jeg flettet hamptau i hønsenetting og
avsluttet med en bjørkekant:))

 

FEBRUAR....
Norgesglass kan også brukes til mye......
Gamle foto pynter opp fint opp i et Norgeglass:))
" Jannes spesial " er en lasur jeg har blandet av 1 del hvitmaling
og 8 - 10 deler vann:)
På kjøkkenet har jeg makaroni og ris lett tilgjengelig og ved
kaffemaskinen står et par Norgeglass fylt med bønner..
Har også laget ei lampe av Norgesglass - men det glemte jeg å
få med på bilde..

 

MARS.......
Her er det Vår i anmarsj.......og forskjellige løkplanter er kjøpt inn..
Synes det var litt tøft å fjerne plastpotten og sette planten på et fat
og pynte med blondesløyfe og hamptau:)
Den gamle kjøttkvernen har også fått en plante oppi:)
Sausenebb er også fine å bruke til planter.....
En enkel påskedekorasjon laget i en eggekartong.....halve eggeskall
er fine å bruke til telys. Heklet også en blondekant som ble limt på rundt:)

 

APRIL........
Ei dille med overføring av tekster kom over meg:)))
Jeg har brukt en pasta som heter Multi Medium...som jeg pensler
på der hvor jeg vil ha motivet..
Motivet printes ut på laserskriver speilvendt og legges på..Når det er
helt tørt fjerner en papiret med litt vann og teksten blir
sittende igjen:)
Oppskrift på Muffins kom på ei skapdør i kjøkkenet.....og et sitat ble overført
til en vanlig flat gråstein som på forhånd var malt hvit;))

 

MAI.....
Vi pusset opp kjøkkenet tidlig på våren......og da fikk kattene våre
ny matarena:))) Rester fra veggpanelen ble brukt og vi monterte på lister
under for å få riktig høyde, så saget vi ut til skålene..
Jeg "måtte" jo hekle en pyntekant nederst:)))
Litt nytt til fuglene ble det også:)......En krok er limt fast nedi et
sausenebb og hengt opp fylt med solsikkefrø:)
Fuglehuset ble malt rosa (blandet hvitmaling og en dæsj med rødt
fra en tube malerimaling:) Veggene fikk så decoupage motiv
på - serviett fra Nille;)

 

JUNI.......
Litt kreativt fra hagestua.......
Tomme syltetøyglass er hengt opp utenfor med heklet trekk i 
friske farger.. - nydelig når telysene brenner på kveldene:)
En tom chilisaus flaske med heklet trekk er fin å bruke til vase:)
Heklet også trekk til tennveske-flaska og en tom tennbrikettboks fikk
decoupage på og den bruker jeg til tørkerullen - fjerner bare
papprullen i midten så passer den nedi:))
En jif-spruteflaske ble malt hvit og så ble det decoupage på den også:)
Toppen/sprutedelen ble sprayet med zinkspray:))

 

JULI......
Hekledilla er over meg.....og til hytta har jeg heklet trekk til Zaloflasken..
og korken ble hvit:))))
Synes ikke gult er så kult jeg:o))
Frisket opp en liten koffert med hekleutstyr...Innvendig på lokket er
det en liten heklet kant som jeg har festet forskjellige heklenåler..
Et decoupagemotiv som først er limt på tekstil er så limt på
som en lomme til målbånd m.m.:)
I hagestua (vanskelig å se) har jeg festet en hvitmalt gren fra
kirsebærtreet og hengt opp forskjellige lykter......

 

AUGUST.......
Hekledilla fortsetter og nå er det dynetrekk som blir forvandlet til
tepper, vesker og forskjellige kurver:))
Et bra tips når en skal rive opp dynetrekk i remser er å stoppe ca
en cm før enden og så klippe nytt hakk til returen....da slipper en alle
skjøter og får et stort nøste:))

 

SEPTEMBER.......
Det gamle syskrinet som var brunt og med et forferdelig blomstrende
stoff på lokket ble hvitmalt...
Laget også en remse med decoupagemotiv som jeg flettet inn..På
lokket er det en rest fra en duk som jeg stiftet fast på undesiden:)
Her er lampen av Norgesglasset kommet med:))))
Glasslokket er fjernet og erstattet med ei kappeskive i samme
størrelse (den hadde hull i midten:)))
Ei selvlaget "ginedukke" så dagens lys - hvordan den ble
til kan du se HER.
I månedskifte august/september ble jeg "bestemor" til 19 små:)))
En av koiene i hagedammen ynglet:o))
Den på bilde er bare 1 cm lang - bilde er tatt med macroobjektivet;)

 

OKTOBER.......
Jeg er kommet i vinter og julemodus:)))
Serviett med hjort er brukt til å pynte putetrekk,lyspose,tennbrikettboks og
en poseholder.....Jeg heklet blondepynten selv.
Heklet blonder oppbevarer jeg i Norgesglass og på etiketten står
det skrevet hva de er til:o)
Julepynt laget av et utbrendt telys....klippet flere hakk med saks og
brettet de ut:) Laget hull med synål for oppheng:)
Ingen babyer her i huset, men under en opprydding i garnet ble
det heklet babyleker av restegarn:))
(kan jo plutselig få besøk av noen med baby:o)))

 

NOVEMBER......
Julen nærmer seg ja.........:)
Heklet noen små hjerter til juletreet.....og laget sokkekalender...
Sokkekalenderen ble jeg sååå fornøyd med at det ble laget mange
forskjellige som havnet i bloggbutikken min:))
Egentlig laget jeg veldig mye forskjellig til bloggbutikken og da
kom jeg på ideen med å lage navnebånd selv:)
Teksten ble printet ut på strykepapr i størrelse som bendelbåndet og
stryket på......
På hobbyrommet der hvor jeg står og stryker leeenge de gangene
motivet skal fikseres, har jeg laget meg en idèramme:))
Jeg får jo mange ideer i interørblader så her er de "beste" klippet
ut og limt på inni rammen:)

 

DESEMBER.......
I mangel på både snø og frost har jeg pyntet ved inngangspartiet
med "islykter" laget av eggehvite og sukker:))
I yttergangen står et mini juletre laget av en gren fra epltetreet..
Grenen er saget opp i små lengder og så boret jeg hull og tredde de
på en blomsterpinne..Til slutt penslet jeg litt eggehvite her og der
og strødde på litt sukker...og da ser det ut som snø på grenene:))
Tomme kattematbokser er blitt til lyslykter...
Merket av med tusj og boret hull med metallbor.......
Skjønne prinsessa vår (barnebarnet) måtte med på desember bildet:))
Til nyttårsbordet hadde jeg først tenkt å bruke vanlig armklokker
til serviettring men endte opp med serviettring av perler...da jeg
hadde en stor klokke til pynt midt på bordet:o))
- selv om nyttårsaften dreier seg mye om tid ble det med den ene klokka:o)

Vel vel vel.......da fikk dere se noe av det jeg syslet med i fjor:)
Nytt år og nye muligheter står for døren.........

Ha en nydelig fredag og god helg!
 

9 kommentarer:

LaLa`s Loft sa...

Masse herlige ting du har laget. Jeg "stjal" bildet her fra februar, for å ha i inspirasjons permen min - håper det går greit :)

Gleder meg til å følge din herlige blogg også i 2014 :)

Klem :)

Guro Eriksen sa...

Såå mye fint du har fått laget i løpet av 2013! :)
Jeg skjønner ikke hvor du finner all inspirasjonen og idéer fra, jeg.
Gleder meg til å følge deg videre dette året, og få se hva du finner på fremover :)

Fortsatt godt nytt år!

Edny sine puslerier sa...

Kreativiteten din overgår alle! Jeg gleder meg til å følge med i dine kreative sysler i det nye året også;) Jeg blir så gladhver gang det dukker opp et innlegg fra deg;)

Lisbeth sa...

Du har virkelig vært kreativ du!
Gleder meg til å se hva du finner på i løpet av 2014 ;)
klem

Ingvild sa...

For en flott kavalkade, Janne! Så masse fint du har laget! Alltid hyggelig å komme innom bloggen din.
Godt Nyttår!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Gleder meg til å følge deg dette året også :)

Godt nytt år ♥

Romantikk-takk. sa...

Fantastisk,du er utrolig flink,er imponert over deg og alt det lekre du lager. :))
Godt nytt år.
Klem fra Mette.

Lill sa...

Masse flott inspirasjon ♥

Ha en flott lørdag
klem fra Lill

Berit sa...

Så utrolig nye fint!
I mårra skal jeg forresten på 'bytur', og da skal jeg ta en tur innom Kid for å sjå om de har noe som frister nå som all julepynt er pakka ned og satt bort. Jeg har jo et gavekort som jeg gleder meg til å bruke ;o)
Ønsker deg et friskt, fornøyelig, fortryllende nyttår!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...