lørdag 4. januar 2014

Bakeavdelingen tar form....:o)

 

 Hei å hoppsann:)

De siste dagene har jeg ryddet, ryddet og ryddet:)))
Vi har et rom i kjelleren som egentlig ikke er til noe, eller halve rommet
er trimrom - som ikke blir brukt hihi:))
Og da blir det utrolig enkelt og fylle dette rommet opp med
ting å tang som heller ikke blir brukt.......
Nå er jeg snart ferdig med en skikkelig sortering og ny plassering
av tingene for nå skal det bli bakeavdeling her:))

Mannen hadde ei hobbyplate på 240cm liggende, så da ble den saget
av på 190cm og lagt over sjenken:)
Dybden på platen er 60 cm så dette blir helt perfekt:)
Jeg har kledd platen med en voksduk som er stiftet fast under..

Planen min er å lære å bake lefser....og da trengs det litt plass..
Bakeplaten til venstre låner jeg av svigermor - den sviver rundt, for
da blir det visstnok enklere og kjevle ut:o))

 

Til jul fikk jeg to kjevler....en vanlig og en med riller til lefsene:))
Fikk også en bakstefløy:)

 

Planen videre her er å montere opp en hjørnehylle....Har vært på
nett å sjekket lengde, bredde og høyde - så derfor ble
hobbyplaten saget på 190 cm da det bare er 95 cm igjen bort til hjørnet:)
Blir nok helt ferdig med dette prosjektet over helga når hyllereolene
er kommet i hus:))

 

Dette rommet har ikke vindu.....så da må en jo bare lage seg et:o)))
I "gamle dager" var det vindu her, men når vi flyttet inn så bygde vi ut
i etasjen over og utenfor her ble det bare stein og jord....
Bildet er tatt ut av vinduet i etasjen over i 1998 sånn ca og forstørret
 opp til 50 x 70cm:) 
Mannen laget vinduskarm og gardinbrett:))
Bak bildet er det en stor lufteventil...så her kan jeg se ut av vinduet
og samtidig få frisk luft i nesa:o)) 

Vel, da må dere alle ha en kos lørdagskveld!:)

3 kommentarer:

Janne i Fagerlia sa...

Lykke til med bakingen! Sikkert greit å ha eget bakstebord :)

Edny sine puslerier sa...

Dette blir jo et supert baksterom! Og med veldig fin utsikt;) Godt å ha et eget rom når det skal bakes lefser.

Constance Hjelmaas sa...

Ser supert ut og virkelig en god uttnyttelse av plassen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...