onsdag 26. februar 2014

Hjemmelaget såpe og hekledilla fortsetter:)))

 

Men nå spørs det om jeg har fått meg ei ny dille:)))
I dag prøvde jeg for første gang på å lage såpe, og det var sååååååå gøy:o)
- og det ble 100% vellykka:) (etter min mening):)


 

Før jeg gikk i gang, så var jeg på en liten shoppingsrunde...og da
gikk turen bl.a til Kid...
Tenkte at jeg måtte ha noen "gjestehåndkle" til pynt sammen
med såpene som jeg skulle lage når jeg kom hjem igjen hihihi:))

 

Fikk øye på dette med " good morning " og tenkte at det var
koseligere enn om det hadde stått "gjester " på:)))

 

Når jeg skal lage noe som jeg aldri har gjort før, starter jeg forsiktig og
i den troen på at "dette får jeg ikke til ":)))
- så jeg har mye ferdigkjøpt såpemasse igjen til morradagen:o))

Hjertene er laget i gummiformer og de store hvite er laget
i muffinsformer.
På de hvite la jeg såpestempel i bunnen og hellte massen over.
Etter et par timer var det bare å hvelve de ut..

Hadde oppi noen dråper med liljekonvallduft, men kunne nok hatt noen
flere dråper for det ble en veldig svak duft..
Lagde de hvite først, så hadde jeg i noen dråper med såpefarge
i lilla i resten av såpemassen og noen dråper lavendelduft:)
Såpemassen som kommer i en liten blokk....skjærte jeg opp i små
terninger og smeltet det i vannbad..

Ellers hekler jeg for fullt, og nå er det tøfler det (jeg ) går i:))

 

Dette er par nr 3 og er heklet av restegarn..
og tovet i maskinen på 40 grader:)
Totalt 20 omg med staver, heklenål nr 7 til str. 39 - fort gjort:o))

 Nå er jeg i gang med et par i mørk grå som jeg har en
liten idè på hvordan de skal se ut som ferdig:)))
Blir nok et bilde eller to om jeg får idèen min til da...

Ha en nydelig kveld dere!

7 kommentarer:

Velkommen til Lonni´s Verden sa...

Så fin sæbe du har lavet dig.
Det kunne jeg også godt tænke mig at prøve engang. Og det lød jo som om det var let at lave.
God onsdag aften til dig.
Klem Lonni

Lisbeth sa...

Jeg hadde såpedilla for noen år siden jeg også - kjempegøy å lage :) Så greie tøfler du har heklet, greit å bli kvitt litt garn på den måten. Klem

loftkroken sa...

Så kjekt å lage sine egne
såper :):)
Du er bare så kreativ og inspirerende å følge ♥
Kos deg ♥

Ble visst litt stille med
blogg butikken min,men den er der og plutselig kommer det noe :)
Ryggen min er helt ute å kjøre enda og det tar masse energi fra meg.
Har fått en super fysioterapeut så da blir det ordning håper jeg :)

God klemmmm

Bente

Guro Eriksen sa...

Så fine såper du har laget!
Jeg laget også mine "første såper" rett før jul i fjor, for å gi dem bort i julegaver. Troor de ble satt pris på av mottakerene.
Men det var ikke så lett som jeg hadde trodd, siden såpemassen "plutselig" ble stiv ;)

Ruths datter sa...

Herlige bilder av fin såpe og skjønne hånklær. Flinka kreative deg.
Klem

Caroline sa...

Du,for noen nydelige såper!
Så gøy å lage de selv da,perfekte smågaver dette her:)
Fikk veldig lyst å prøve selv:)
Så ut som noen gode varme tøfler du har laget også!
Ha en fin dag:)
Klem Caroline

Huldra sa...

Så fine såper og tøfler. Dette må jo være kjempekoselige gaver å gi bort også :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...