fredag 7. februar 2014

Soverom.........

 

Hei å hoppsann dere:))
Her går dagene fortere enn jeg klarer å henge med, så nå måtte jeg bare
ta en pause fra alt og sette meg stille og rolig ned med dataen:o))

For ca 2 uker siden fant sønnen i huset ut at han ville bytte rundt
 på rommene sine.
Fra datarom til soverom og motsatt:)
Bilde over var altså datarom før og det eneste som ble igjen 
var bjørketreet som du skimter litt av til venstre..

Og når HAN først ville ha nytt rom så ville JEG dille og fornye litt;o)
Den "gamle" sengegavlen passet jo ikke helt inn for en gutt
på 24....
Så sengegavlen ble trekt om i sort stoff:)

 

Kappelaken i sort ble kjøpt inn og nye laken til
 overmadrassen i grått:)
Nattbordene som er i grått og sort passet plutselig enda finere
inn nå:)

 

Bjørketreet som har knagger (kvister) øverst kom også mer til sin rett:)
Kuskinn på hver side av senga i sort og hvitt ble også knalltøft..

På venstre bilde helt nederst til venstre er det en lufteventil i gulvet som går
ned til stua i 1.etg.
som varmen fra vedovnen stiger opp gjennom:))
Dette var noe mannen fant på, og lagde for mange år siden......men nå som vi
bruker mest varmepumpa i stua, blir det lite med varme som 
dukker opp i det hullet.. 
Men rista ligger der og kan være kjekk å ha bare den ble skjult:o))

Så da var det å lage ei trekasse av sponplater.......

 

.........hekle 16 litt store bestemorruter og lime på...Lage håndtak av tau
som er tredd gjennom hull og limt fast på innsiden....
og så skru på hjul :))
Og vips så forsvant rista og trekassa er blitt en fin oppbevaring for
 reserve pute og pledd:o)

 

Hele rommet går i hvitt, grått og sort.........så da synes jeg det passet
med dette "fargeglade" maleriet som jeg 
malte for 8 -9 år siden:)))

Har igjen å male 2 kommoder og tv benken.......må bare få kjøpt inn
litt maling.....en vakker dag..:)))

Ha en fin fin fredagskveld og god helg!

2 kommentarer:

Marit sa...

Tøfft rom:-) Alltid imponert over kreativiteten din:-)

Huldra sa...

Så flott det ble! Skikkelig stilig, og jeg ble helt fjetret over nattbordene :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...