torsdag 10. april 2014

Nålepute - med eller uten glass:))

 

I dag lagde jeg meg to nye nåleputer - forandring fryder visstnok
med disse også:o)))

Den ene fikk et syltetøyglass under til oppbevaring av trådsneller
og den andre ble denne på bilde over her:)

 

Slike nåleputer er fort gjort og lage...
Du trenger en pappbit, litt stoff , fyllvatt, glass med lokk, snøre
til å snurpe igjen og en limpistol:)

Klipp ut en sirkel i papp og en litt større i stoff.
Lim stoffet fast på baksiden med limpistolen - skal du ha glass under, så
limer du sirkelen fast til lokket.

Ta en passelig mengde fyllvatt og lag en ball.
Legg over litt stoff og snurp igjen..
Klipp av overskuddet av stoffet og lim denne ballen på sirkelen.
På den nåleputa uten glass under limte jeg på et serviettmotiv som jeg
hadde liggende ferdig.
Underlaget som skal brukes med servietter (decoupage) må ha et hvitt underlag
så servietten jeg brukte var limt på et hvitt stoff med decoupagelim
for tekstil.

 

Da er det bare å sette i gang da:))

 

Ha en fin dag dere!:)
 

7 kommentarer:

Tovepia sa...

Takk Janne for framgangsmåten på tøflene, jeg tror jeg forsto den..går jo så mye raskere m hekling enn strikking på slike:)
Nydelige nåleputer; du er som alltid kreativ og flink!!
Ha ei fin påskeuke, klem fra mæ:)

Elins systue sa...

Veldig smart å lage nålepute slik

Hild Frøya sa...

Så fin. Sånn skal jeg jaggu meg lage.

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Så fin den ble, søt og praktisk :)

Anonym sa...

HEI! Koselig å høre fra deg! har savna deg;) men jammen har du vært kreativ!!!! som alltid-mye fint;) ha en flott dag! klem fra mormor!

Lonni´s Verden sa...

Dejligt at have dig tilbage igen.
Ønsker dig en fin påske.
Klem Lonni

loftkroken sa...

Så morsom nålepute da :):)
Alltid spennende å titte innom deg for her popper det over av kreativitet og idéer:):)

Ønsker deg en super påske ♥

God klem

Bente

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...