onsdag 21. mai 2014

Ideer til uterom/grillbu e.l :))

 

Grillbua på hytta har sett slik ut i 1 år nå, så da var det på tide 
med litt forandring;o)
Det startet vel med at jeg plutselig fikk en ide om å lage en sittebenk.....

 

Benken er laget av understellet/beina til et stort skap som jeg var heldig
å få gratis på Finn i fjor..
Og skapet ble både finere og fikk en mer riktig høyde uten bein:o)))
Gamle værbitte terrassebord ble saget til og skrudd fast på beina og vips
så ble det ekstra sitteplasser i grillbua;)

 

Ny arbeidsbenk ved grillen har også svirret litt hue mitt....
Så da ble 2 reoler (som ikke var i bruk) fra vaskerommet tatt i bruk til
det formålet:)
Reolene ble saget av i en passelig god arbeidshøyde og hver ende fikk
påmontert gamle værbitte terrassebord...
Toppbordene er nye terrassebord som vi hadde liggende..

 

De stygge flaskene med tennvæske fikk heklet trekk rundt og
korkene ble sprayet i sort:))

 

Hyllene over benken er laget av noen spiler fra en gammel sengebunn:)
På benken har jeg bl.a.et Norgesglass med grillspyd/pinner stående..

 

Har også to metallpotter på hylla....den ene har jeg en kunstig
plante i og den andre fikk teksten KOS ved hjelp av et bor og en drill;)

 

Dette bilde er fra fredagskvelden - så litt mer dill og ideer kom jo i løpet av helga...
Bjørketreet i kroken er skrudd fast i gulv og tak og har mange små og 
store knagger til diverse lykter......
På den nye sittebenken har jeg et Norgesglass med små runde steiner i bunnen
og etterhvert som det spirer og gror i haven kan jeg pynte med
litt blomster:))
Pynteputene sydde jeg før vi reiste opp til hytta:)
Men vatteppet i sofaen er fra Jysk....kjøpte et ekstra som jeg har klippet
i 3 deler og de delene skal på 3 stk stoler som jeg bare må
sy litt på til neste hyttetur...:))

 

Bildet er tatt ganske så seint på kvelden og
 uten blitz, så da blir det sånn;)

 

På det ene hjørnet i grillbua er det en åpning.......vi har tidligere hatt gardin
hengende der, men på lørdag fikk jeg en ide om å skru opp en vegg
av små bjørketrær:o)))
Jeg ble bare halvferdig før vi satte kursen hjemover, så da får jeg fortsette
neste gang....

HA EN FIN FIN DAG !!

6 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

Du er så kreativ, også får du gjort så mye på så kort tid! Imponert :)
Hyggelig uteplass som nesten ser ut som innendørs :)

fru. Lærum sa...

wow! du er den mest kreative jeg vet om.....dette ble så flott!

klem tone

Ingvild sa...

Så utrolig fint og koselig, Janne!

Underberget sa...

Dette ble jo virkelig kjempefint! Likte veldig godt ideen med benken og bjørkeveggen:-))

Villmarkstausa sa...

Så utrolig fint det ble. Så kreativ du er. Takk for inspirasjon;-)

Ha en flott dag!

Guro Eriksen sa...

Så fint du klarer å få det rundt deg :)
Og så så kreativ og flink du er!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...