fredag 23. mai 2014

Laminering og multi medium......

 

Gode hytteminner i lamineringsmaskinen......:)

Har samlet og printet ut mange gode ideer og minner fra hytta ble bygd i 2000.
Skrev på årstall og måned før
jeg printet de ut på begge sider av arket og la det inn i
lamineringsmaskinen....

Etterpå klippet jeg de opp og noen kom i et Norgesglass og noen
i en søt liten boks:)

 

På boksen fant jeg ut at jeg ville ha en tekst med hva det inneholder....
Så da var det frem med multi mediumen..
Printet teksten ut speilvendt og festet den til boksen og når limet var
tørket, fjernet jeg papiret med vann og teksten ble sittende igjen:))

 

Hadde først tenkt å bruke denne boksen til bildene.......men så oversatte
jeg teksten på lokket og der sto det mest om 
kjøkken og gode oppskrifter;o)))
( men hyttenavnet måtte på:))

 

Jeg lagde til litt gode oppskrifter med bilde i PhotoScape og printet ut..
så skrev jeg fremgangsmåten og printet ut på baksiden av arket:)
Passet på å lage bildestørrelsen i samme størrelse som boksen innvendig:)
Laminerte arket og klippet det opp....
 Oppskriftboksen og bildene står nå på hytta;)

 

I går måtte jeg teste ut en ny ide med lamineringsmaskinen........
Blomstene lå i press kun over natta, så helt klare til bruk var de ikke men
jeg hadde jo ikke tålmodighet til å vente på dette..:o)))

 

Resultatet ble superflott!:))
Ikke lett å se at jeg egentlig holder i et A4 ark her:o)

Ideen kom litt brått på, så aner ikke helt hva jeg skal bruke dette til hihihi;)

 

.......så jeg har fyket rundt litt med blomstene.......:o)
Når arket er laminert er det jo vanntett, så jeg måtte jo teste dette også:)))
Fyllte et Norgeglass med vann - klippet til arket og satt det nedi.
Plukket så inn en bukett fra hagen......

 

......... og i skrivende stund står arket fremdeles oppi Norgesglasset:))
Men nå vet jeg at dette funker, så neste gang skal jeg prøve
å være tålmodig og la blomstene få bli helt ferdig presset og tørket...

Lamineringsmaskinen har vi hatt noen år og jeg tror den er 
kjøpt på Biltema...
Multi Medium er kjøpt i en hobbybutikk på nett men tror de har
noe lignende på Panduro..

HA EN FIN DAG OG EN KJEMPEKOS HELG !!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Så flott du er tilbake igjen!

Merethe Frang sa...

Takk for flotte tips. :) Det ble knallfint med tørket blomst inni. Det må jeg nok prøve ut. Hilsen Merethe

loftkroken sa...

Dette var flott og kjempe lurt ;) Du finner alltid på noe som vi andre ikke har tenkt på en gang :) Flinka

God helg kjære deg ♥

Bentevenn

Anonym sa...

Hei! du verden,så kreativ du har vært-og så mye fint du har laga!!!! Takk for mange fine ideer! klem fra mormor

Janne i Fagerlia sa...

Du er et oppkomme av idèer. Tusen takk for at du deler dem med oss. Jeg er også ivrig bruker av laminerinsmaskin. Også min kommer fra Biltema.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...