torsdag 22. mai 2014

Spisebrikke og syltetøyglass = lyslykt:)

 

I dag har jeg laget 5 nye lyslykter til hus og hytte:))
Spisebrikkene i tre har jeg hatt liggende godt plassert i en skuff på
hytta i mange år.....
Tror jeg har brukt de 1 gang på 10 år...

Selv om de er laget i tre, gikk det greit å klippe med saksen..
Jeg klippet først til høyden...så la jeg det rundt glasset og limte tre mot tre
med limpistolen....
Når limet var tørket klippet jeg av på lengden.. 

 

Når jeg fikk ideen med disse, så jeg for meg at de skulle være hvite....
Ble litt i tvil når jeg testet den første med lys i:o)))
Den ble jo koselig, men jeg måtte jo se den i hvitt også - og tror
den ble bittelitt finere:)))
Det fine med hele greia, er at "trekket" kan dras av om jeg heller vil
ha en annen farge:)
Fort gjort med sprayboksen....

 

Så måtte jeg ha en liten pyntetest med eføy og lavendel.....:)
Ser jo at lavendelen ble trykket litt for fort nedi hihi, men test er test:)

 

Synes de ble koselige....... til høsten kan jeg ha litt lyng til pynt og til jul
litt granbar og lerkekongle....hmmm hmmm:))

Men nå er sommeren i anmarsj, så jeg får ut 
å dille litt i hagestua her hjemme:)

Ha en nydelig kveld!

4 kommentarer:

Bestemors gamle laken sa...

Wow - så flotte de ble.
Synes også den hvite var hakket penere enn den brune. Enkelt men akk så dekorativt med blomster i hampsnøret :)

Tar av meg hatten hvor kreativ du er.

En fin kveld ønsker jeg deg.

Klem Gerd Kr.

fru. Lærum sa...

tenkte med en gang...har jeg en sånn spisebrikke liggende? ;-)
Hadde dessverre ikke det, men om jeg kommer over så kan det være at jeg hærmer etter denne ideeen .....for den var knallflott og kreativ!

klem tone

Villmarkstausa sa...

Dette ble fint. Veldig lurt:-)

Anna Berit sa...

Hej Janne. Jeg har næsten ikk været i blogland siden sidste sommer, men kan se, at du stadig får lavet en masse fine ting. :) Siger som en ovenover - tænkte også på at finde sådanne spisebrikker. ;-) Så fine lyslygterne blev. Og smukt med blomsterne også.
Klemm. Anna Berit

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...