onsdag 18. juni 2014

Arbeidsbenk og "ny" uteplass:)

 

For ca et par uker siden lagde jeg meg en ny arbeidsbenk...
Den er laget av restematerialer og litt av en sengebunn:)
Først lagde jeg en ramme, så festet jeg beina til rammen - snudde det så
riktig vei og saget sengebunnen på 90cm i to og spikret de på....fort gjort:o)

 

Ble veldig fornøyd med denne:)))
Men om den skulle stå her eller der ble det litt funderinger om:))

Her i enden av den ene terrassen hadde jeg en liten krydderhage....I år
ble det en liten forandring, så kassen med krydderplantene er byttet
ut med jordbærplanter og tomatplanter og flyttet til hjørne:))

 

Arbeidsbenken ble flyttet inntil veggen for da kan jeg ha ei hylle over
og kansje noen knagger på veggen...:)

I dag har jeg tatt avleggere fra eføy og syrin og de minste har jeg satt
i vann i kurven på benken:)

 

Det gikk akkurat 4 syltetøyglass oppi..så er det jo finere å se på ei kurv
enn disse glassene;o)

 

Der arbeidsbenken sto først har jeg satt en liten gyngestol.....og planen
videre er å sitte å gynge og bare strekke ut armen
etter jordbær når den tida kommer;o))

 

Den hvite benken hadde jeg tidligere på den lille plattingen ved ytterdøra sammen
med kabeltrommelen....men nå er det blitt en "egoplass" der;))) og her er
det da blitt en "ny" uteplass for mer enn en person;)))

Treet bak benken har de deiligste plommer;)
...så her kan en ligge å slappe av og plukke plommer
 (greinene henger nå godt ned over putene);))

 

Rundt portalen slynger arkitektenstrøst seg:)) og i kassene ellers har jeg
lavendel og syrin..
Tror jeg skal spe på med litt eføy også for den er vintergrønn, så
da blir det jo veldig bra - håper jeg:))
Hadde to klematis her men de klarte seg ikke...

http://jannesshop.blogspot.no/

 Ellers har vi fremdeles sommer og sol her i sør og jeg storkoser
meg både inne og ute:)))
Nye ting er pågang i shoppen min, men først må 
jeg ha et aldri så lite sommersalg der;))
Ta gjerne turen innom å se om det er noe du kunne trenge..:)

HA EN FIN ONSDAG !!

6 kommentarer:

Villmarkstausa sa...

Det bordet ble virkelig fint. Slikt ønsker jeg meg. Veldig praktisk..
Ha gode sommerdager....

Parkvegens Hageglede sa...

Herlig kreativt og fint! En flott uteplass til avslapning og puslearbeid. Kos deg videre i junidagene!

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så koselig hos deg altså!

Ble nysgjerrig på avlegger av syrin jeg.... Hvordan gjør du det?
Først i vann til det blir røtter og så plantes i litt jord, eller hva?
Har et syrintre i hagen som ikke er så fint lenger, så kan jo prøve og "redde" litt av det... :)

liven sa...

En flott plass du har der Janne !
ønsker deg fine sommerdager :) :)

Gunn sa...

Så flott du har det rundt deg, ønsker deg en flott sommer:-)

Guro Eriksen sa...

Så utrolig koselig du har laget det til utenfor huset ditt! Like fint ute, inne -og på hytta jo ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...