søndag 22. juni 2014

En ny vimpel til flaggstangen (furutreet) ;)))

 

Hei å hoppsann;)

Sist vi var på hytta ble en ny hjemmelagd vimpel med opp......
Når vi bygde hytte i 2000 var tomta full av furutrær og mange ble saget ned, men
det ble også igjen en god del..
Et av furutrærne ved vannet fikk jeg en ide med å lage om til flaggstang;))

Har hatt en vimpel i flaggstangen i noen år, men for et par år siden tok
stormen og fjernet den....så da måtte jeg sy en ny:o))

Den er sydd av et glatt laken på 135 x 230 cm.
Jeg la det på terrassen og målte opp..
Etterpå skrev jeg teksten med forsvinningspenn og så malte jeg
med tekstilmaling:))

 

Kantene ble sydd og den nærmest med en snor inni til å feste på snora i stanga:)
Når min jobb var gjort var det mannens tur til å "jobbe" med å få vimpelen
på plass i treet:))

 

Ser kansje ikke så ille ut, men treet er ganske høyt og det måtte jo
bli mannen som måtte klatre i stige for å feste ny snor og trinse...:o))
Ser flaggstangen trengs en omgang med maling også....

 

I treet ved siden av står en gammel damesykkel som fulgte med da vi
kjøpte huset i Vågsbygd...
Sykkelen hadde jeg i noen år på terrassen hjemme med en stor
blomsterkurv bakpå og da malte jeg den sort...den trengs også en omgang med
maling ser jeg:))))
..og neste hyttetur må jeg ha med ei blomsterkurv tror jeg:))

 

I morgen er det St.Hans....men når vi er på hytta har vi rett som det
er et lite St.Hans bål:))))
Dette bålet skulle egentlig bare skremme vekk knotten og myggene
som sto i kø når sola forsvant bak fjellet, (jeg sto å fisket)  men når vi først
hadde fått fyr ( og jeg ingen fisk) endte vi opp med å rydde bort
kvister og gress som lå på vent:o))

 

Selv om det ikke ble fisk så ble det litt grilling alikevel av medbrakte reserver:o))))
Koselig med "lysekroner" i trærne:))))
Telysglassene er festet med noe som heter oasisfix (kitt) så de sitter
godt på plass...må bare tømme de i ny og ne etter regnvær:)))

Vel vel....
Ønsker alle som er innom en flott kveld og en superflott St.Hansaften!!

5 kommentarer:

Hverdagsliv det gode liv sa...

Så koselig et sted dere har :o) Ser herlig ut å kunne sitte der blant trærne med levende lys om kvelden :o) Så stilig vimpel. Kjempegøy å kunne ha sin egen :o) Ha en herlig St.Hans feiring du også! Klem fra Nina

Ruths datter sa...

Samme til deg. Vi er på hytta og skal feire st.hans med bygdefolket. Gleder meg. Så koselig dere har det da. Lysekroner ute. Stilig.
Klem

Lonni´s Verden sa...

Så flot og fint du har det.
Dette var jo virkelig et hyggeligt sted. Vimplen passer jo perfekt dertil.
God aften til dig.
Klem Lonni

Guro Eriksen sa...

Sååå kult! Tenk å ha et helt eget flagg(vimpel) til hytten sin da! Stilig!
Du er så flink ;D

Og så syns jeg dere har en så koselig plass i/på hytta. Et ordentlig kosested jo! Kan tenke meg at du får mye kreative tanker i hodet ditt, når du er der :)

Ha en fin St.Hans-feiring

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

DRØMMER MEG BORT jANNE :)))
Lysekronene i trærne var rålekkert !!

Klem Heidi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...