fredag 20. juni 2014

Enda en uteplass - med hage/fiskedam....:)

 

På en av terrassene har vi en liten hage-fiskedam med 3 koier og nå 3
koiebabyer:))
2 av koiene ynglet i fjor høst og i vinter har
 de oppholdt seg innendørs.
Dammen er ikke stor ca 3 x 2 meter og dybden er ca 50 cm.
Siden dammen er så grunn, bunnfryser den om vinteren, så koiene må inn
ellers kan koier være ute hele året;)

 

Denne terrassen ligger noen trappetrinn ned fra uteplassen jeg viste i går.
- og jeg har vist denne tidligere, men det dukker stadig opp nye
følgere, så jeg viser den en gang til;))

 

I dammen vokser Iris, vannliljer og litt gress - plantene står her
hele året....og hver vår når jeg klargjør og fyller i vann i den, begynner
vekstsesongen igjen;)
For ca et par uker siden lagde jeg nytt blomsterbed til høyre for dammen..
Jeg la først plast med hull i bunnen, så jord og 4 planter + flate
steiner til å gå på;)
Fra hytta vår tok jeg med hjem forskjellige mosetyper som ligger langs
vannkanten:))
Lengst borte har jeg 2 store Hosta som i skrivende stund står i knupp;))
....men det er jo egentlig bladverket som er det fine med denne;)
 Hagestua ses på terrassen over..

 

Detter er rett og slett en herlig plass og helt usjenert;o))
I fjor malte vi huset i grått......men ble ikke helt ferdig med alle gjerdene
rundt terrassene og garasjen..så det blir prosjekt i sommer;))

 

Ved siden av solsenga til venstre står to hjemmesnekra bord og til høyre
en hjemmesnekret blomsterkasse med levegg av hønsenetting...
I blomsterkassen har jeg klematis, vårfloks og en vintergrønn - men tror jeg
skal bytte ut vårfloksen med eføy, for klematisen har mest blader/blomster
i toppen og da blir det jo ikke mye levegg,o))

 

Jeg drømmer vel egentlig ikke helt om en hvit trädgård, men denne
boken har mye inspirasjon og ideer:))))

GOD HELG!

4 kommentarer:

Edny sine puslerier sa...

Jeg beundrer disse dammene dine! Utrolig fine!!

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Elskar hagen din Janne !!
Alle disse fine lune plassene dine er bare såå koselige :)
I dammen din ser jeg nesten for meg frosker som hopper og kvekker :)))

Hadde likt å sittet i en av stolene dine og skravlet med deg, der du kunne gitt meg tips ang min hage :))) Det hadde vært koselig det :)))

Fin helg til deg
Klem Heidi

Lisbeth sa...

Så koselige uteplasser du har :)

Bestemors gamle laken sa...

For noen flotte uteplasser dere har i hagen, masse flott å hvile øynene på:) Herlig å se på alt du lager i hus og hage.

Klem<3

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...