mandag 16. juni 2014

Hagebord med benk...

 

Hei å hoppsann:))

Siden sist har vi mer eller mindre vært på hytta......sommer, sol og med en mann
som jobber 14 dager på og 14 dager av, ja da ble det bare sånn;o)))
På hytta er vi uten data og tv...og da blir ting gjort og nye ideer dukker opp;o)

Sist uke var vi hjemme 2 dager og da bygde vi et bord med benk til hytta...
Har tenkt å fundert litt på dette den 1. første uka:))
og da vi kom hjem fant jeg frem et gammelt melkespann - rusta og fælt
med hull i bunnen:))) og ei lyslykt som jeg ville ha på det nye bordet.......
Melkespannet fikk et syltetøyglass nedi slik at jeg kunne pynte med friske blomster..

Etter det kjøpte vi beis til bordet - og det var ikke det enkleste for jeg ville
helst hatt værbitt (samme som stuegulvet) men det kunne de ikke
blande i utendørsbeis - så da ble det røykgrå (knallfin):))

 

Når pynt og beis var " i boks" gikk vi løs på bordbygging....;o)
Plankene som ble brukt hadde vi liggende på gården i nærheten av hytta
og de var 2,40 m lange og ca 15 cm brede - helt perfekt:))
Mal med riktig vinkel ble skudd fast i terrassen, så var det bare å leine opp
plankene...5 stk i bredden ble passelig;)

 

Bordplaten ble så lagt opp ned på tilhengeren og bein og benk ble montert på;)
Ble nesten ferdig torsdagskvelden......måtte rømme inn for all mygg og knott:o)))

 

Fredags formiddag ble vi ferdig og var klare for ny hyttetur:)
Hadde 6 seteputer liggende hjemme, så måtte innom Kid før avreise for
å sikre meg nok puter til begge benkene:)
Kjøpte 6 stk til som var så å si like til de jeg hadde så nå kan vi ha
12 stk til bords:))

Vi skulle ha besøk lørdagskveld........men vi heiv oss over beiskosten 
fredagskvelden etter
at jeg leste på boksen at den tørket på 24 timer:)))

 

Fargen ble veldig fin, men er litt i tvil om jeg skal ha et strøk til.......

 

Med en god vind på fredag og litt på lørdag - tørket beisen veldig fort..
...så jeg testet ut bordpynten...og ellers dillet og dallet med mange ting;o)))
og krysset fingre og tær for vindstille og blå himmel til kl 19 lørdag..

 

Det ble rett og slett en perfekt kveld og på menyen var det
grillet laks med stekte båtpoteter og mye 
annet snadder;)))

Nå blir vi hjemme en stund (trur eg) så nå skal jeg bruke litt tid på
å finne frem bilder som jeg hadde tenkt å 
vise dere for en stund siden..

( har bl.a. laget vimpel til flaggstanga, blomsterbed ved hage/fiskedammen
en arbeidsbenk i "krydderhagen" og.......ja, dere skal få se alt
litt om litt:o))

Ha en fin fin mandag!

4 kommentarer:

Hvite Blonder og Myke Karameller sa...

Jeg hadde kost meg glugg ihjel på hytta deres !!
Så koselig, så mange fine detaljer og så gjennomført alt sammen :)
Skjønner godt at dere tilbringer mye tid der ja :)))

Ikke mye blogging på meg for tiden... Gnisten er liksom gått ut, hvis du skjønner. Ikke er det så mye spennende som skjer med forandringer her hjemme for tiden heller, så da får jeg bare vente til blogglysten dukker opp igjen :)
Ett og annet innlegg blir det, men ikke noe meningsfylt :)

Håper du har fine sommerdager hjemme eller på hytta :)

Klem Heidi

Lonni´s Verden sa...

Så fin en ude plads du har ved hytten. Og lige så fin bænk.
Det har i gjort godt. Dejligt med mange siddepladser.
God dag til dig.
Klem lonni

Lisbeth sa...

Så fin den ble :) Passet jo helt perfekt inn på hytta! Gøy med prosjekter, spes når de er så vellykket :)

Bestemors gamle laken sa...

Der kunne jeg godt ha tatt en kopp kaffe - veldig koselig på hytta Deres. Benken ble kjempebra :)

Klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...