søndag 29. juni 2014

Ny hagebenk av 2 spisestoler og restematerialer:))

 

Hei å hoppsann:))

Siden sist jeg var innom her har vi holdt på med hagearbeid...eller det er
vel bedre og si skogsarbeid:))))
Bak huset har vi naturtomt med alt det måtte inneholde...forvokste 
busker og trær, men nå har vi startet fra en kant og skal prøve å 
jevne det meste med jorda:o)

Min nye plan for den delen av tomta er å plante fruktrær og ellers div bærbusker
pluss lage drivhus....og da trengs det masse med lys:)

Vel vel....
På tirsdag satt jeg og så på grønn glede på NRK....og der lagde de en benk
av to spisestoler.....og onsdags morgen var jeg igang med min spisestol-benk:o)))
(hadde tilfeldig to stk stoler liggende under verandaen;) )

 

For ca 4 år siden lagde vi en liten platting bak huset ved et epletre....
..og nå som planen er å ta den delen av hagen i bruk, så er det jo koselig å ha
litt på plattingen...
Som dere ser så måtte jeg sage av de innerste beina på stolene:o))) for å få benken
helt intil veggen:)

 

Når benken var ferdig begynte tankegangen på hvilken farge den skulle ha....
..og i løpet av fredagen fant jeg ut at leveggene måtte være hvite og benken i en
lys lys lys blåfarge:))))
Fant også en "kurvstol" under verandaen som jeg kunne bruke:)))
Det er egentlig en hage-gyngestol i plast - men jeg har fjernet meiene for den
var helt ubrukelig......

Mens kurvstolen og benken lå til tørk...malte jeg leveggen hvit og 
"blomsterkassen" som egentlig er et hagebord:)))
Fikk dette fra min tidligere arbeidsplass for mange år siden 
fordi glassplata manglet og jeg kunne jo alltids for brukt det til noe:)))
Ser ut som kurv men også dette er i plast..

 

Helt ferdig er jeg ikke - mangler noen puter og litt dill til veggen...så i morgen
går turen til Kid:))))
Ja, så skal jeg prøve å lage et lite avlangt bord til benken - tror mannen
har et par bukker som jeg kan bruke til bein:o)))
Kryssene øverst på leveggen hadde jeg tenkt å male i samme blåfarge
som benken og kurvstolen...men etter å ha tenkt nøye:)) 
så tror jeg det må bli hvitt alikevel:))

På grønn glede viste de også et superbra " ugressmiddel " - rett og slett
Eddik... Jeg hadde en flaske med 7% eddik og måtte jo teste dette:)
- etter en time så jeg bladene begynte å bli brune men så stoppet det liksom opp
litt...men dagen etter var alt brunt og helt dødt:)))
Utrolig effektivt dette, så må vel kjøpe inn noen flasker:)))

Vel vel....
Ha en fin fin kveld og god ny uke!!

3 kommentarer:

fru. Lærum sa...

gurimeg, hvordan du får det til å bli så flott!!!
jeg glemte helt av grønnglede på tirsdag ....var så opptatt av Ernst skulle på tv igjen :-)
smart med denne benken, mulig jeg skal prøve meg på en selv :-)

klem tone

Villmarkstausa sa...

Så flott det ble. Takk for inspirasjon. Har to gamle stoler;-))

Merethe Frang sa...

Så stilig det blir på plattingen din. Stolbenken likte jeg veldig godt. Blåfargen var også helt skjønn. Hvis regnet slutter skal jeg male og fikse litt på vår store terrasse. Veldig gøy å finne innlegget ditt akkurat i dag. :) Takk for at du deler. Likte veldig godt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...