tirsdag 8. juli 2014

Jordbær i kommode:)))))

 

I dag fikk jeg endelig gjort noe med en ide som har surret i hode en stund:))
Egentlig er dette nabofruens ide - da vi pratet om Safarikake, jordbær, blåbær....
og hva/hvor vi skulle plante:o)))

I dag var jeg innom bruktbutikken her i Vågsbygd og der sto det en liten
nusselig kommode med 3 skuffer:)

 

Var i tvil om den ble for liten....men den ble nå med hjem..
På vei hjem var jeg innom gartneriet.....og kjøpte jordbærplanter og ellers
litt til drivhuset:)

 

Kommoden har fått to strøk maling....boret en del hull i bunnen av skuffenne
la i plast med hull og så litt pukk...

 

Hadde tenkt å skifte ut håndtakene, men siden disse hadde to hull så måtte jeg
til å sparkle og lage nytt hull - og det hadde jeg ikke tid til - er jo alt for
utålmodig jeg:o)))

 

Mellom beina på kommoden var det en tverrlist...så da kom et par biter fra
gamle terrassebord til nytte igjen:)))
Syns det ble koselig å ha vannekannen ved siden av:)

 

I drivhuset har det kommet inn et norgesglass som er fylt med torvbriketter:))
Denne ideen fant jeg hos Glassveranda:)
Har satt inn en plantebenk her, men de gangene jeg har stikket nesa inn, så har det
vært veldig varmt.....så plantebennken tror jeg havner utvendig..

Er i allefall i gang med å male en kjellerreol som skal inn i drivhuset:)))
Men så er det det at en må ha litt mat innimellom...så nå skal jeg slenge
over potetene.....:)))

Ha en fin dag!

6 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ kreativ du er!
Kos deg med Jordbær og alt det andre som etterkvart skal spire og gro i ditt flotte Drivhus.

Nyt Juli!

Bestemors gamle laken sa...

Det er det søteste "jordbærbeddet" jeg har sett :)
Gøy med noe nytt.

Ha en fin kveld.

Klem Gerd Kr.

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Så skjønt :) Du er like kreativ som du alltid har vært, alltid like kjekt å kikke innom her. Gratulerer med nytt drivhus forresten. Gleder meg til å se hva som skjer her framover :)
Klem fra Anette

Klestrollet sa...

Så utrolig stilig!!!! Godt mulig jeg prøver meg på noe lignende...!!! Men til neste år da, for her er det full rulle med planlegging og organisering av utenlandsopphold for kommende skoleår!!

Kos deg videre med alle prosjektene dine, er så gøy å følge, at!!!!

Guro Eriksen sa...

Så fint det ble med jordbærplantene "hengende utover" :)

Jeg rekker dessverre ikke å komme innom her hver dag (som jeg virkelig skulle ønske, for du kommer med så mye fint til oss), så det blir litt sånn "oppsamlings-oppdateringer" av og til. Så det blir derfor ikke så mange kommentarer fra meg heller dessverre. Men du skal vite at jeg ser igjennom alt du legger ut, og jeg blir like glad hver gang jeg har fått oppdatert meg her inne! :)

Jatte sa...

Så effektiv og kreativ du er :D flott hos deg!!
Kunne ønske jeg hadde litt av din energi, da hadde det nok vært flott her nå også *ler*

Ha en flott Søndag,
Klemmer

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...