torsdag 10. juli 2014

Sjarmerende uterom....(ikke la deg lure):)) og litt ideer til plantekassene;))

 

Vel, her er beviset på at jeg har blitt skikkelig lurt...men men, kunne ha vært verre:))
Jeg pleier ikke å syte eller klage - lar liksom humla suse til det går over hihi..

Mulig det er meg som blir litt reven med når det gjelder uterom, hage og ideer...for
jeg kjøpte boka til venstre for ca 2 år siden...
Og her om dagen oppdaget jeg en til bok med samme navn( den til høyre)
...og jeg klikket fort bestill:))

Gledet meg som en unge til jeg skulle begynne å bla i den nye.......men, skitt for noe
lureri!!!! Bøkene er helt like! Det er bare coveret som er forskjellig
og ikke minst prisen!
Jeg betalte 283,- for den til venstre og 130,- for den til høyre...
( sendte mail til Gyldendal for noen dager siden for de ville gjerne ha 
tilbakemeldinger, men de har ikke giddet å svare:)))

HER  ( Adlibris ) kan du selv velge hva du vil betale for boka, for det er SAMME BOK!:)))

Og ellers har jeg det kjempebra!:)))

Litt ideer til drivhuset dukker opp......og i dag har jeg laget etiketter til
det lille jeg har der inne:)))

 

Bilde er printet ut på vanlig papir og så laminert..for da tåler de vann:)))
På tomatplantene festet jeg bare en klesklype på kanten til navne etiketten...

 

På de små trekassene limte jeg fast små klyper med limpistolen på kortsiden...så kan
jeg bare bytte ut bilde/navn etter behov:))))
(det var forresten mannen som lagde kassene i gårkveld - etter at jeg ga opp)

 

Bilde til venstre........Jeg begynte med godt mot...målte og saget og fant frem
skikkelig trelim for å være ekstra flink:))))
Men etter leeeenge sikkert en halvtime ville ikke limet tørke - og der satt
jeg og tviholdt...Fikk helt noya og måtte bare komme meg vekk:))

Det var da mannen kom og fikk ideen med å bruke limpistolen...og på få
sekunder var limet tørket.. og på få minutter hadde han laget 3 kasser:)))

Plastikkbeholderene jeg har sådd i er tomgodset fra jordbær,bringebær
og blåbær...det går en del Safarikake for tiden og da blir det litt tomgods til
videre bruk:)))
Selve trekassene er laget av sånn strø som ligger mellom når du kjøper nye terrassebord:)

 

I går lagde mannen en liten platting foran drivhuset........Jeg ville jo gjøre dette
selv, men han ville absoludt hjelpe:)))
Han trodde kansje at plattingen skulle være firkantet......men hvorfor skal de det egentlig?;)
Nei, jeg ville ha den nesten trekantet og dobbelt så stor som han trodde hihi:))

 

For en stund siden kjøpte jeg 2 klatreroser.........planen var å ta de med på hytta...men
ingen hyttetur er blitt gjort enda og her om dagen så jeg at den ene
begynte å blomstre...
Og etter å ha tenkt, så har jeg idag ommøblert i blomsterkasser...og fikk plantet
begge klatrerosene...
Plantene som ble fjernet skal snart få nye kasser....Har fått saget litt i dag men
her blåser det sånn att all sagesponen treffer øynene og med den eletriske
saga er det ikke så bra å lukke øynene igjen heller:)))

Vel vel, da må dere ha en nydelig sommerkveld!

3 kommentarer:

loftkroken sa...

Heiiii Janne :)

Så kos å stikke innom deg :) og såå kjekt du stakk innom meg :)
Det var no fryyyktelig irriterende det med bøkene,i alle dager da :O
Hva skal du med to stk.? Kan gjerne kjøpe den billigste hvis du vil?

Plattingen,kassene og etikettene var så fint.Du får det til du :) Blir så inspirert av deg♥

Fortsatt god sommer :)


Klem Bente

Guro Eriksen sa...

Såå typisk at mannen som regel alltid har en løsning som gjør arbeidet så mye enklere/lettere. Hater når det skjer... ;)
Men fint og da, at du har funnet deg en sånn god handymann som kan hjelpe deg med alle prosjektene dine (hvis du bare lar ham få lov, hihi...)

Så teit da, at bøkene var like innvendig! Håper du får svar fra Gyldendal, for dette syns jeg ikke var riktig!

Bestemors gamle laken sa...

Dere er så flinke begge to :)
Kan tenke meg til at drivhuset blir fult av vekster innen kort tid, for de kassene var kjempesmarte.
Det samme var merkelappene og klesklypene ;))

Synd det med bøkerne - lureri fra forlaget - men sikkert et genialt salgstriks fra dem...
Håper det ordner seg.

God helg til deg og dine.

Solvarm klem Gerd Kr.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...