søndag 17. august 2014

En liten titt inn i stua på hytta....)

 

De siste dagene på hytta hadde vi mye regn så da ble det litt 
kosearbeid innendørs:)
Jeg elsker å male og fikk på en regnværsdag malt alle vinduer/lister i stua:))
Og når jeg først måtte flytte bort alle møbler fra vinduene var det
veldig enkelt og plassere de på et annet sted:o)

Forandring fryder sååå atte:)
Det ble også plass til "nye" møbler som jeg fant på hemsen...

 

Jeg malte veggene i grått (som ble mer blå) for to år siden og da kjøpte
jeg nye gardiner... De gamle ble til nye trekk til 6 spisestoler:)
(skimter den ene stolen ved verandadøra)
I fjor klarte jeg ikke se mer på den "blå" veggen og malte alle veggene 
i lys antikk:)))

Gulvet beiset jeg en stund før ferien i farge værbitt tre...
Nå sitter jeg og ser på bilder fra stua og funderer på om taket skal bli
hvitt eller om jeg skal beise det i værbitt tre...???
Jeg heller mest mot værbitt tre, men det blir noen dager til før vi reiser
opp igjen så alt kan skje:))

 

Før hadde jeg gardinene hengende rett ned....men plustelig på en regnværsdag
fant jeg ut at jeg ville hekle gardinoppheng:o)))
Jeg la opp 90 luftmasker og heklet staver på returen....
så heklet jeg 3 staver 2 luftmasker og 3 staver i hver 4. stav på andre tur:)))
Synes det ble koseligere nå:)

 

Denne benken og trestubben hadde jeg på hemsen...
Benken er reklamasjon fra min tidligere arbeidsplass, så den fikk
jeg reddet fra å bli kastet i søppla:)))
Den var som ny i farge blågrønn med hvite skuffer, men jeg malte
hele i "hvitt og slitt":))

 

På den ene siden på benken har jeg et Norgesglass fylt med hytteminner:))
Vi fikk materialene i 2000 og etter å ha bygget alt selv, sto hytta
klar i 2001:))
Mange morsomme minner er godt bevart i glasset:)))
Bildene er printet ut på begge sider på et vanlig ark, så har jeg laminert
arket og så klippet ut bildene:)))
Dobbel glede med motiv på begge sider:o)))

Kvistene i hjørnet er tatt fra en forvokst hekk hjemme og bindt sammen
med hamptau:))

 

På andre siden er det kommet litt nyplukka lyng i vasene:)))
Lyngen begynner å få en nydelig farge utenfor hyttedøra, så det er vel
bare å innse at høsten er i anmarsj..

 

.......og tyttebærene.
Jeg liker bare Nora sine tyttebær fra butikken (til middag) men synes det er moro
å plukke....og mannen elsker hjemmelagd tyttebærsylt - så jeg plukket
ca en halv liter som han fikk til frokost på brødskiva:o)) 

Vel vel...
Ønsker alle som er innom en nydelig uke!
(vi skal inn til Radiumhospitalet et par dager i neste uke, så
her krysses fingre og tær):))

3 kommentarer:

angie sa...

tolle deko!!! ich liebe die gardinen und die wunderschönen blumen!!! alles liebe von angie

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Så koselig du/dere har det på hytta.
Er må man jo bare kose seg :)

Tar med meg ideen på hekla gardinoppheng jeg. Så søte ♥

Håper du har ei fin uke - selv om det er på Radiumhospitalet!

Bestemors gamle laken sa...

Sukk for ei flott hytte dere har,
og om-møbelering er kjekt både hjemme
og på hytta :)

Lykke til på Radiumhospitalet.

Klem Gerd Kr.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...