tirsdag 26. august 2014

Skohylle av terrassebord og "nøkkelskap" av et trebrett fra Kid:))

 

Har lenge tenkt å fundert på hva jeg skal finne på i yttergangen....
Yttergangen er egentlig ganske stor, men det å plassere en skohylle er
veldig veldig vanskelig:o)))
Har ca 60 cm ved siden av døra til det formålet, og har prøvd å finne den perfekte
skohylle uten å lykkes..

Men i dag ble jeg litt møkk lei av sko over "hele" yttergangen, så jeg vridde
hjernen litt...............

 

Først tenkte jeg: " det enkle er ofte det beste " så jeg forsøkte med ei gammel
trekasse jeg hadde på lur...
Men glemte at vi har en kontakt i veggen der, så da er det litt dumt med
en vegg i skohylla:))

Så jeg ut og under verandaen og fant frem noen gamle terrassebord som jeg saget
opp og "plutselig" ei ny skohylle til yttergangen:)))

 

Den passet perfekt og er veldig stødig og god:))
Siste dråper fra malingspannet forsvant,så må nok ha et strøk til når jeg
bare får kjøpt inn litt mer maling..

 

Av en eller annen grunn så har vi grusomt mange nøkler....og for å slippe at
flere henger over hverandre, så tenkte jeg å lage et nøkkelskap av
et trebrett...:)))
Hadde bare 6 kroker i sølvfarge, så det må også kjøpes inn:))))

Litt vedmodig med dette nøkkelskapet, for det gamle trehvite som det står
skreven " Til alt " med rød tusj (øverste bilde) lagde mellomste sønnen
i fjerde klasse tror jeg - og siden da har det hengt her....nå er han 28:o))

Krokene til knaggrekka under nøkkelskapet, skrudde jeg av ei kjøkkenhylle..
og kjøkkenhylla fikk bøyd sølvbestikk i steden:))))

Før brukte mannen 4 knagger til 1 caps - slenger den bare fort og galt opp
vett du:)))
Men nå har han fått en skjønn hjerteknagg helt øverst på veggen:)))

 

Mannfolka i huset (mann og yngste sønn) har en del sko og jakker, så da
tenkte jeg at de kunne bruke dagens nyheter:))))
så kan jeg ha hele "kosekroken" for meg selv:o)))

 

Og i en kosekrok må en jo ha det koselig............så jeg har hengt opp
et hjerte med en tørket hortensia fra hagen:)
Og den store lyslykta på gulvet skal tennes kveld etter kveld nå i høst:o)

Vi har litt større planer for yttergangen....men først er det kjøkkenet som
skal bli helt ferdig..
Mannen har vært på "turnè " idag, og har ikke sett hva jeg har gjort...blir
spent å høre hva han har å si til nøkkelskapet...bl.a..

HA EN FIN FIN KVELD DERE !!!
(skal skjerpe meg med besøksrunden til dere)

 


7 kommentarer:

angie sa...

ich liebe ihre dekoration!!! angie

Christine Seljelid sa...

Du, det der ble jo kjempefint!!
Tommel opp for deg =)

Klem fra Christine

Janne i Fagerlia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Janne i Fagerlia sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.
Bestemors gamle laken sa...

Den skohyllen din ble knaill, og
det samme ble nøkkelskapet ditt.

Du har en super fantasi - takk
for at du deler:)

Høstklem, Gerd Kr.

Mor Inger`s hus sa...

Så fint det ble i gangen din.

Gang er det vanskeligste rommet å få orden på synes jeg, men heldigvis er det mange gode ideèr hos deg og andre bloggere.

Hvis du har lyst, så er det give away hos meg nå:)

:) Inger

Lisbeth sa...

Så koselig det ble :)
Likte godt ideen din med nøkkelskapet. Mitt er også modent for utskiftning, kanskje dette var ei ide? Nyt helgen din :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...