torsdag 18. september 2014

En sprø idè (men nyttig) en hvitmalt stol og ei røff oppslagstavle:o))

 

Ja, her i heimen er det nok av sprøe idèer:))) 
De stolene fra bruktbutikken som jeg har ved den nye arbeidsbenken
på hobbyrommet ble veldig fine etter at de ble hvitmalt
og fikk nytt trekk, men.........

Når jeg satt meg ned...så synes jeg de burde være 2 - 3 cm høyere:)))
Og det ble de:o))

Jeg fant ei lita planke som jeg tegnet opp klosser
 til 8 bein...boret hull på midten
og saget i vei..

Limte og skrudde klossene fast og satt på en møbelknott over skruen..
Til slutt skjulte jeg klossene med litt saueskinn:))))))

 

Hi hi...minner litt om en nyklippet puddel:o))))
Men du verden for en perfekt 
sittehøyde jeg fikk - nyttig og bra for rygg og sjel:o))

 

Stolen fra Fretex ble hvitmalt over det hele..Har testet ut tidligere
å male et stoffsete hvitt og det ble veldig tøft:)

 

To strøk ble det og ganske fint:))

Det enkleste, raskeste og tøffeste jeg har gjort i dag er å lage ei
oppslagstavle...

 

Fra jeg begynte til den var malt tok det 12 min.:))
 - men det har vel litt å si med at jeg "bygger" ting i hode først, så er det bare
å få det gjort ( som sinnasnekkeren ville ha sagt) :o))))

3 gamle og værbitte terrassebord ble saget på 70 cm...så de to på tvers på 28cm..
Boret hull før jeg skrudde så det ikke skulle sprekke..
Terrassebordene var ganske sprekkfulle i utgangspunktet:)))

 

Denne oppslagstavlen ble jeg superfornøyd med:)

Jeg brukte materialene som de var - et par rustet spiker bøyde jeg
bare inn litt og malte den sånn swish swuhsj:o))
Stiftet fast et par remser med bånd og satt i noen tegnestifter klar til bruk:))

 

Og idèen fikk jeg av "postkassen" ved siden av som jeg kjøpte
på Kid for lenge siden..
Nå blir det full kontroll på mail, brev og nydelige kort:o))

Skatollet hadde jeg på et annet rom før, men nå fikk jeg plassert det
på hobbyrommet og har alle kontorting/pakketing i dette til shoppen min:o)
Sååå deilig å ha kontroll på noe iallefall:o))))

HA EN FIIIIN DAG!!
 

1 kommentar:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så stilig!
Du er effektiv :-)

-god natt-

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...