fredag 19. september 2014

Et gammelt skinnbelte = 5 nye håndtak:))

 

I dag fikk jeg endelig byttet ut håndtakene på et skap jeg har nede
på hobbyrommet..
Den ene skapdøra manglet håndtak og resten hadde 
3 forskjellige....
Idèen med å bruke et gammelt belte fant jeg for en god stund siden
i et interiørblad:)

 

Det var ingen oppskrift på hvordan en skulle gå frem, så jeg laget
meg min egen:)))
Brukte kjøkkensaksen til å klippe opp delene........
så lagde jeg hull med hullmaskinen...
og brukte gipsskruer da de har stort hode og gjengene har
større mellomrom enn de "vanlige" skruene så de tar godt tak i hva som
helst nesten når du skal skru:o))))

 

Så nå har jeg 5 like håndtak:)))

Jeg har også benyttet "veggplassen" på døra til ei krittavle med hylle
under til sytråd, bånd og saks m.m...:)
I kofferten oppå skapet har jeg alt av rester i heklegarn...

 

Ble veldig fornøyd med både den ekstra oppbevaringsplassen for
sytråder...og de nye håndtakene:))

 

En annen måte å ta i bruk gamle belter på som ikke er i bruk, er å 
feste de rundt en passelig stabel med 
flotte interiørblader:o)))

Da var det fre`da igjen...
GOD HELG!!!

3 kommentarer:

Lonni´s Verden sa...

Jeg har også et bælte rundt mine interiørblade, men håndtagene var jeg ikke. Så fin en ide.
God weekend til dig.
Klem Lonni

liven sa...

Hei Janne
Nå har jeg bladd nedover siden din her, er en fryd å kikke innom deg!
Du er så flink, og så mye kreative ideer som du har!
Masse inspirasjon her hos deg.
Arbeidsrommet ditt ble bare så koselig at!

Ønsker deg en fin søndag
klem klem

Guro Eriksen sa...

Ah, så smart! Hihi, jeg føler nesten at jeg ikke kommenterer noe annet enn "så smart" her inne lenger. Men, alt du kommer på ER jo smart da! :)

Og så så mye fint du kommer på, jeg rekker jo ikke å se på alt du lager, så mye som du finner på i hjemmet ditt. Eller, jeg rekker ikke å kommentere på alt, blir vel mer riktig å si ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...