søndag 7. september 2014

Forandring fryder (i yttergangen) og litt vakumering:o)))

 

Jeg er inne i en rydde - kaste - gi bort periode, og rom for rom eller
ting for ting blir nøye vurdert......:))

I yttergangen hadde vi tidligere skyvedører langs hele den ene 
veggen med speilfliser...( som mannen lagde)
men med for god plass ble det for enkelt og
skyve opp og kaste inn ting å tang:))
Så den ene skyvedøra ble fjernet for noen år siden.

Jeg hadde en stol stående i kroken her, men fant ut at den passet bedre ved
siden av apotekerdisken og vaskeskapet passet bedre inn her...
- det er fylt opp med MITT verktøy:o))))

Stumtjeneren midt på gulvet er jeg kjempefornøyd med selv om det
kansje var en litt sprø idè jeg fikk en gang:))

 

I apotekerdisken har vi også kun verktøy og lyspærer/batterier:)))
Deilig å ha system når hver ting har si skuff..
Vinduet er inn mot spisestuen..

 

På en knagg av drivved har jeg speilrefleksen hengende lett tilgjengelig
når jeg skal ut, og i en kurv på gulvet står stativene...i påminnelse
til meg selv at jeg må bli flinkere til å bruke de:)))
De gamle skøytene fra ungdomstida mi er også kommet frem igjen:))

 

Bjørkelampen som mannen lagde etter "ordre" fra meg synes jeg
er kjempekoselig her i yttergangen...
 Det som gjenstår er å sette inn 3 nye spotter over speildøra og
bort til der hvor den andre var...
De vi hadde sluttet å virke...og da ble " idiotlys" satt inn som jeg kaller de..
men de heter vel noe sånt som diodelys:)) stygge som fy.

Bak skyvedøra har jeg fryseskap og fryseboks - lett tilgjengelig
fra kjøkkenet:)))

 

På gulvet har jeg støvsugeren, vaskebøtter og feiekost...og i går fikk
jeg skrudd opp to hyller til gulvfiller, kjølebag, ekstra tørkeruller etc....
ble så bra atte:o)))


 

For en stund siden kom sønnen hjem med en vakummaskin, sånn bare for gøy:)))
Og det skal jeg love dere var skikkelig gøy:o))
Den er fra OBH Nordica og det fulgte med to forskjellige str på posene
pluss to ruller som en kan klippe opp selv - kjempebra!
 Posene kan vaskes i oppvaskmaskinen og brukes om igjen:))

 

Og se hvor mye plass en sparer!:)) 
 Å handle matvarer er og blir kjedelig, så nå kan jeg tenke middag i flere
dager fremover og fylle fryseskapet med nesten det dobbelte
av kjøtt enn tidligere :)
Så kan jeg heller bruke den sparte handletid på kreativitet:o))))
I fryseboksen har jeg kun brød, rundstykker og baguetter om jeg får bakedilla:o)))

HA EN NYDELIG SØNDAG!!

1 kommentar:

Laura Torgnesvik sa...

Du Janne du Janne :D
herregud noe så fint og smart og lurt og bra! For et nydelig vaskeskap! øynene mine ble dratt i mot det, rett og slett en skatt du har der. Og så lurt å bruke apotekerdisken til noe smart i stedet for å fylle den med alt man ikke vil ha ha framme hehe. Digget fryseskap og alt det du hadde bak skyvedøra. Kjempesmart! Du (og mannen din hihi han må få litt skryt han også) er det lureste jeg vet om. Er så glad for å være tilbake her igjen. Ha en fin-fin søndag! klem fra Laura

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...