onsdag 10. september 2014

Høst - og tid for sau (på lampeskjermen) :)))

 

I dag "ligger" jeg på 3. dagen med migrene - og jeg som har sååååå
mange ideer som jeg skulle ha gjort og helst i går:o)

Har plukket inn en del hortensia for en måneds tid siden som jeg har 
tørket pluss litt kongler og mose.....
Konglene og mosen får ligge litt på vent en stund til....
Men hortensiaene har jeg plassert rundt omkring i forskjellige skåler, fat
og sausenebb:)

 

Denne har en farge i rosa - grønt og passet veldig fint i sausenebbet som
har dekoren i samme farger:))

 

I dag fikk en av lampeskjermene en liten kant med sau:)))
 - fort gjort med limpistolen..

 

Kansje litt tidlig å kle lampeskjermene med saueskinn - men synes det 
ble så koselig:o)))
Lampeskjermen var i sin tid i kobberfarge med sort brodert mønster..Jeg har malt
den hvit med vanlig interiørmaling og sydd på et bilde med hyssing og
pyntet med en sløyfe i hamptau:)

 

Under glassklokken ligger en hortensia som jeg plukket inn for ca 3 år siden:))
- og den er like fin i fargen som da den var ny..

Ellers i dag har jeg laget et etasjefat i sølvplett..

 

Ideen fikk jeg da jeg var innom bruktbutikken i sist uke.....
Der var det et nydelig etasjefat som nærmest hoppet bort i armene mine for
å bli med hjem:o)))
Og i går da mannen måtte ut mot Sørlandsenteret....ble jeg med for der
er det en Fretex butikk, og jeg var heldig og fant to stk fat:)

 

Det er vel ingen som lurte på hvilket av de to jeg har lagd, men
det er altså dette :o)))
Blir koselig når det nærmer seg jul....for da skal jeg pynte med litt
granbar, telys og pepperkaker på fatet:))

 

Det var rett og slett en deilig følelse å få gjort noe fornuftig mens
tablettene virket....men prosjekt nr 3 for dagen
 ligger fremdeles på kabeltrommelen ute........i vent på at mannen skal
komme hjem fra jobb og fullføre sagingen:o))
Jeg måtte melde pass da hueverken satt inn for fullt igjen i det skarpe
sollyset vi har idag:)

 

Plukket med meg en nydelig og vellduftene rose på vei inn:)))
Nå står den og pynter opp på "sølvfatet" i
 ei gammel tekanne:)

I dag har jeg 4 års bursdag her på bloggen:o))))) så det må feires 
en vakker dag med en give away - må bare samle tankene først, for nå er
de spredt for alle vinder (verker):)))))

HA EN NYDELIG DAG !!

4 kommentarer:

Underberget sa...

Sølv og krystall er kjempefint!! Gir så lekkert og ekslusivt uttrykk og når man finne slike ting brukt er det jo ekstra gøy:-)
Veldig fin den TV-benken du viste under her også! Og til slutt gratulerer så mye med 4 år som blogger! Jeg har fulgt deg en stund og er imponert over all kreativiteten din! Takk for all herlig inspirasjon:-)
Ha en fin fin kveld. Klem, Berit

Guro Eriksen sa...

Æsj, det er aldri noe gøy å "feile noe". Håper du snart føler deg bedre :)

Grattis med 4års dagen til bloggen da! Tenk det, 4 år! :D

Ruths datter sa...

Det ble nydelige fat. Borrer du hull da? Alt du kan.
Klem

Anonym sa...

Hei! Gratulerer med 4-års dagen til bloggen din! Fatet du laga var veldig fint:) Ha en fin dag! Klem fra mormor!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...