søndag 21. september 2014

Nålepute, fotskammel og litt (mye) kongler:))))

 

Hei og god søndag!!

I dag har 3 ideer/planer blitt til på hobbyrommet:))
Det første jeg lagde var en nålepute....en som jeg kan ha på armen:o))
 Har en grei nok nålepute på sybordet, men må liksom alltid reise meg
for å nå den:)) 
(kunne jo hatt flere liggende lett tilgjengelig på bordet, men med en som
sitter fast på armen, ja da er det ikke noe "problem" lengere):))))

 

Planen var å bruke borrelåsbånd til feste, men det jeg hadde liggende var
av de som ikke skal sys på (tape) så da ble det et armbånd i steden:o))
(armbåndet er fra Netthandelen til kr 1,-):o)))

Jeg tegnet opp en sirkel på papp - klippet ut og limte denne til armbåndet med
limpistolen....så lagde jeg en ball av fyllvatt og la over ei "homemade" hette:)
brettet inn under og limte ballen fast til pappen på armbåndet:))

 

Gikk litt fort i svingene, så den ble ikke nydelig akkurat, men 
den funker, og det er det viktigste:o))))

 

Jeg fant ut at jeg trengte en liten fotskammel nede på hobbyrommet...etter
jeg byttet sitteplass når jeg klipper eller fester ting å tang med nåler, forsvant
hyllen som jeg brukte før....

4 gamle bein fra en sofa som vi kastet her om dagen ble brukt...
og et trefat som hadde perfekt størrelse ( 40 x 25cm ):))

 

Sofabeinene hadde skruer stående på, så da merket jeg av og boret
hull... Satt beina på og spikret i små stifter ovenfra...
Brettet ligger opp ned:)

Så klippet jeg til skumgummi som jeg trekte med noe strikkestoff
jeg hadde liggende..

 

Stoffet ble limt fast på undersiden og på oversiden satt jeg i 9 små
stifter....etter at jeg hadde sjekket "perlebeholdningen" :o))))

Glassperlene er noen jeg klippet av fra en bukse jeg kastet for mange år siden...
tenkte jo at de ville komme til nytte en vakker dag som i dag f. eks - med
blå himmel:o)))
Disse limte jeg bare på over spikerhode med limpistolen..

 

Helt perfekt til mine labber:))))

 

I formiddag var jeg ute i hagen og plukket inn 3 spann med kongler:))
Dette blir til diverse juleting, men godt å få de i hus:)

 

Konglene i det ene spannet malte jeg hvite...så får jeg se hva de ender
opp som når vi nærmer oss den tid:o)
Har kansje plukket inn litt vell mye, men men kan jo alltids
kaste overskuddet ut igjen:o)))

Jeg får noen bekjeder om at det er noen som får opp noe reklamegreier
når de klikker på "kommentar feltet"
Jeg aner ikke hva det skyldes, for jeg har ikke bedt om noe reklame på bloggen..
men har blitt fortalt at det kan være fordi bloggen er gratis og at det
da kan poppe opp slike..
Jeg har på min data skrudd av for pop up reklame, eller egentlig
all reklame, så merker ingenting selv til dette..
Håper reklamen ikke ødelegger eller at dere kvier dere med å legge
igjen kommentarer...

HÅPER DERE ALLE HAR EN NYDELIG SØNDAG !!!
 

4 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

SÅ masse flotte ting du lagar!

Kjem ikkje reklame opp når eg vil kommentere.

Fin ny kreativ veke :-)

Inspirasjon fra Elin sa...

Den nåleputa var jo genial :)
Kongler kan man bruke til så mangt og jeg tviler ikke på at du får brukt de til noe fint og kreativt :)

Ruths datter sa...

Merker ikke noe reklamegreier her jeg nei. Jeg ønsker heller ikke reklame. Artig nålepute da. Ønsker deg en fin og kreativ ny uke.
Klem

Hulda sa...

Så mye kreativt du lager. Flott med den nålputa man kan ha på armen. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...