onsdag 17. september 2014

Noen smarte løsninger fra hobbyrommet:)))

 

Hei å hå:)))

Hobbyrommet mitt er i ferd med å bli "som nytt " ;)))
Rydder og maler, sorterer og gir bort...og maler litt igjen...og mens jeg
holder på med en ting, får jeg en ny ide sånn plutselig og da må
jeg jo bare sette igang:))

 

I går ble det en ny oppslagstavle av et "sølvfat" som jeg har hengt
på veggen ved den nye arbeidsbenken:))
Fatet er magnetisk, så da funker det bra med magnetknottene..:)
Boret et hull på
midten med metallbor og skrudde det opp:o)

 

Ved den nye arbeidsbenken har jeg en kurv til padda:))  som er grei å ha
i nærheten når jeg skal bruke limpistolen eller lade drillen m.m...:))
For å skjule  "rotet" med ledninger så har jeg lagt over en liten
hatt - som er ei nålepute:)))

 

På det store arbeidsbordet/sybordet har jeg et kakefat i to etasjer til
ting å tang jeg bruker ofte....før hadde jeg ei kurv, men det ble fort for
mye i den kurven og jeg skulle som regel ha det som lå på bunnen:o)))) Nå er
det enklere å holde det litt ryddig:))

Bak kurven har jeg boret hull i bordplaten hvor ledningene fra symaskinen
og ei lampe går ned gjennom:)
Bordlampen er gammel og kjempestilig - har nettopp malt den første
strøk med hvitt, så blir nok flere bilder senere fra rommet....:))

 

På veggen ved symaskinen har jeg ei bildelist til trådsneller som er
i bruk ofte:)) Er ikke så glad i for mange farger i øyensynet, så de andre
ligger godt plassert i ei skuff:))))

 

I det ene hjørnet i rommet har jeg hengt opp en værbitt pinne som
beveren ved hytta vår har hugget:))))
Dette hjørnet har murvegg så da er det enklere å ta taket i bruk:))))
Litt av de nyeste stoffene er kommet opp i buksehengeren:o))

 

I dette hjørnet etter at møblene var på plass ble det en liten ekstra plass
til stoffer på rull:))
I benken med de hvite kurvene oppbevarer jeg de typiske
sommerstoffene...Benken har en betongplate i toppen og er kjempetøff:)))

Snorene i taket bruker jeg til decoupage på tekstil..det skal jo tørke en god
stund..så da er det greit å få det bort fra arbeidsbenkene:))))

Det lille skapet kom opp i dag...det har vinhyller i den ene siden og de
passer utmerket til bånd på rull:)))

 

Har bare fått satt på plass to av rullene med satengbånd... 
For at de skal kunne ligge "riktig" vei så har jeg kuttet til en bambuspinne
som går inn i hullet i midten av rullene og går fra vegg til vegg...
så er det enklere å bare dra i snora når en trenger litt bånd:)))
Ellers så passer rullene perfekt i "gropa" når de ligger andre vei...

 

Dette er rett og slett mannen sin ide...
Tidligere på det store arbeidsbordet hadde jeg målt opp og skrevet med
spritusj for å markere de mest brukte målene...
Nå har jeg malt bordet i hvitt og forandret litt på "bordbeina" så nå blir jeg 
stående på langsiden å klippe.....

Da jeg nevnte til mannen at jeg "må vel ned å tegne opp nye mål" sier
han:" kan du ikke bare lime fast målbåndet til bordet"
Jo, det kan jeg sikkert sa jeg - litt snurten for at det ikke var min ide:o)))

Bordplaten er 160cm lang og 125cm bred, så med et målbånd
på 150cm kunne det ikke ha passet bedre:))

I dag ble en litt sprø ide satt ut i live, men den er supernyttig:))))
Dere skal få se resultatet i neste innlegg:o)))))

HA EN FIN FIN KVELD!

3 kommentarer:

Inspirasjon fra Elin sa...

Missunner deg det hobbyrommet med så mange praktiske og kule ideer.
Jeg kommer til å kopiere noen når jeg setter igang på mitt hobbyrom..

Du er den mest effektive bloggeren jeg leser hos! Dæven døtte :)
Får arbeidslyst av å bla i bloggen din

Ruths datter sa...

Du er nå utrolig kreativ da. My fint og lurt å se på her.
Klem

Guro Eriksen sa...

Så mange gode og kreative løsninger du har på alt! JEG skulle virkelig ønske at jeg hadde en like god kreativitet som det DU har :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...