torsdag 25. september 2014

Telysestaker i betong...og et " velkomstskilt ";))

 

Hei å hoppsann:))

Kreativiteten er på høynivå for tida, og det er bare så vidt jeg har tid
til å sitte stille:o))))

I går prøvde jeg meg på å lage telysestaker i betong:))
Har gjemt unna et par melkekartonger til dette bruk.....som jeg har
klippet ned i to forskjellige størrelser...

 

Dette er altså første forsøk:o)))
men synes de ble litt tøffe og røffe da:)

Formene smurte jeg inn med olje først...
Betongen er sånn ferdig sekk som en bare skal tilsette litt vann..
(var innom hytta på tirsdag og henta en sekk da vi var en svipptur til Åseral alikevel)

Jeg hadde ikke blandingen helt opp i formene, så det ble litt ekstra
styr med å holde telysene nedi...
Men neste gang skal jeg fylle helt opp og da legge ei planke eller no
over til å holde telysene på plass:))))

 

Nå står de røffe telysestakene i betong og pynter opp på et sølvfat på
kebeltrommelen i stua:o)))

I dag lagde jeg et morsomt skilt:))))

 

Fant en bit av ei list i vedskjulet.......printet ut teksten og limte den på..
boret hull til hamptau og malte alle sidene hvite 
pluss en swish swushj over teksten:o))
.....så en liten runde med pussemaskinen rundt kantene...

 

Nå henger dette "velkomstskiltet" på trestokken (stumtjeneren) i
yttergangen:)))

HA EN FIN FIN DAG!!

5 kommentarer:

Ruths datter sa...

herlig det skiltet ditt du. Akkurat disse ordene er jo greit å forklare rot med. :-)

Two sa...

Korleis gjer du det når du limer på teksten??

Janne sa...

Denne gang limte jeg bare på arket
som jeg printet ut på med limstift, ellers bruker jeg multi medium og printer ut speilvendt.
smører på multi medium og har på arket - ligger til det er tørket så gnikker jeg av arket ved hjelp av vann og teksten sitter igjen..

Bestemors gamle laken sa...

Et slikt skilt skulle jeg ha hatt i mitt hus også;)
Kjempefin idè.

Betong lysestakene var kjempetøffe - du er så flink.

Ha en fin kveld:))

Høstklem, Gerd Kr.

Inspirasjon fra Elin sa...

Å lage ting i betong har ikke jeg prøvd meg på enda heller. Føler det er så mye styr. Men mye annet artig man kan lage også. :)
Fine lysestaker ble det ihvertfall :)
God helg

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...