lørdag 6. september 2014

Vaskerom......

 

Her om dagen lagde jeg tekst og vaskeanvisninger i photoscape 
som jeg printet ut speilvendt og festet det på døra til vaskerommet med
multi medium...
(du kan laste ned fonter med vaskeanvisninger:)) 

 

Ble sånn passe fornøyd....fordi jeg oppdaget det litt for sent at døra
tidligere var blitt malt med kost.....og da ble det litt "humper" i teksten..
var nok litt for kjapp på labben også med å fjerne papiret med vann..for da
skal liksom teksten sitte igjen....så jeg fusket litt etterpå med tusjen:)))
men ideen er jo bra:)))) 

Men, som kjent så drar det ene med seg det andre.......
og da jeg så strykejernet på døra, så måtte jeg jo ha et strykebrett og
strykejern på vaskerommet:o)))

 

Så er det jo veldig greit og vite hvor både strykebrettet og strykejernet
er om en skulle trenge det:o)))
(jeg er utrolig flink til å tuste vekk strykejernet) :)
Og alt som står klar til bruk er jo det beste:)

Vi er så heldige og har baderommet over vaskerommet, så i hullet 
du ser i taket kommer all skittentøy ned og rett i skittentøysdunkene:))))

Når strykebrettet og ei hylle over til strykejernet var på plass, fant jeg
ut at det hadde vært greit med en knagg til å henge opp 
skjorter, bluser etc... sånn etterhvert som strykingen blir ferdig:)
Fant også ei kurv som jeg har ved siden av strykebrettet
 til det som skal strykes....

 

Knaggen ble rett og slett en "gammel" tørkerullholder som ikke
var i bruk:))
Den ble malt hvit, så boret jeg to hull i den for at ikke den 
skulle sprekke når jeg skrudde den fast til veggen..

Jeg sto ute på trappa og boret og med den villtvoksende eføyen vi
har mye av ved trappa...var det fort gjort og ta med seg en
liten kvast til pynt:)))

 

På den andre halvdelen av vaskerommet har jeg maskinene og en liten
vask som jeg sydde et forheng til i går:)))
Innerst i kroken har vi varmtvannsberederen og den har mannen
skjult ved å sette opp panel rundt - for mange år siden:)
Lokket sitter løst på om en må inn å "fikse ting å tang":o)))

I dag har vi regn og regn her i sør, så her er det kose-seg-inne-dag:))))

ØNSKER DERE ALLE EN KOSELIG LØRDAGSKVELD!!

7 kommentarer:

Guro Eriksen sa...

Tipper at du ikke har noe problemer med å sysselsette deg selv innendørs, så mye kreativt du kommer med.
Kjempesmarte løsninger du finner på alt da. Likte spesielt godt den sjakten med skittentøy ned bra badet. Smart!

Med ønske om en fortsatt god (inne)helg! :)

Laura sa...

Hei og hopp Janne :)
Så glad jeg ble for å se at du holder på her enda!! Jeg har laget meg en fotoblogg her nå, og håper å få i gang den for fullt.
For et nydelig vaskerom! Misunner deg det hullet i taket, for det har jeg ønsket meg i mange år hehe. Håper det står fint til med deg og dine! Koselig å være her hos deg igjen. Stooor klem fra Laura

Refleksjon på livsvegen sa...

Rett og slett perfekt!

God helg :-)

liven sa...

Et fint vaskerom du har Janne, og så mange gode løsninger som du kommer på !
Ha en fin søndag
klem

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Her var mange og praktiske løsninger. Og gode tips. De skal jeg ta med meg når jeg på sikt skal ordne mitt vaskerom :)
Fin søndag til det!
Anette

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Fin søndag til DEG, selvfølgelig :)

Edny sine puslerier sa...

Det er bare du som kommer på at en tørkerullholder kan brukes til knagg for kleshengere! Men du hvor smart det var;)Lekkert og praktisk vaskerom ble det;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...