torsdag 9. oktober 2014

Et hjerte av kongler og ei lyslykt....

 

Hei å hå:))

I dag har jeg laget et hjerte av hvitmalte kongler...
Startet med å forme et hjerte av monteringsbånd (Biltema) og limte kongler
på med limpistolen...

 

Det gikk ganske fort og synes det ble ganske fint også :o))))
Størrelsen er ca 27 cm bredt og 35 cm langt inkl opphenget...det som tar
tid er å male konglene for hånd:))
Kunne jo ha brukt sprayboksen, men det blir liksom
 ikke helt det samme da;)

 

Planen for dagen var å lage ei lyslykt av noen trebiter og monteringsbåndet..
Har tenkt å fundert noen dager på dette og i dag slo jeg til hihi;)

 

Den ble helt perfekt til å være første forsøk:)))
Hadde egentlig ingen tro på at jeg skulle få det til...men måtte jo prøve.:o)
Den er 27 cm høy og 14 cm i diameter..
Klippet av to lengder av monteringsbåndet og limte trepinnene på liggende..
så var det bare å rulle det sammen og montere endene i hverandre oppe
og nede med noen spesialdingser hihi - husker ikke navnet akkurat nå, men
dette var mannens ide som har mye rart innen verktøy og dingser;o)))

 

Det ble sååå bra og såååå koselig atte;o)
Har bare satt i et syltetøyglass...men planen er å lage en bund i tre (bjørk)
og sette inn et større glass.....men måtte jo teste herligheten 
når det ble ferdig:)

 

Ellers i dag har det blitt trekasseproduksjon:o)))

Dagene flyr når en har " for mange " ideer...men gjett om jeg koser meg (?);)))
I morra har jeg to nye ideer å teste ut, så det blir spennende..:)

ØNSKER ALLE EN FIN UKE!
 

6 kommentarer:

Bestemors gamle laken sa...

Tusen takk for at du deler så mange flotte idéer:)
Det båndet fra Biltema var lurt og både hjerte og lykt ble kjempeflotte.

Du e så flink :0)

En fin dag ønsker jeg deg.

Klem, Gerd Kr.

Edny sine puslerier sa...

Herlighet så fint og så lurt! Du er smartere enn smartest;)

Petrine ~ Nederst i havna sa...

Oi, virkelig elsker hjertet med kongler på ♥
Er noe med meg og hjerter altså :)

Mellom Himmel og Jordbær sa...

Takk for masse inspirasjon :) Du er så flink :)
Ha en fin kveld!
Hilsen fra Anette

Yvonne sa...

Helt nydelig hjerte og lyslykt :)

Anonym sa...

Heisann :)
jeg må bare i at jeg elsker bloggen din, du er så kreativ og utrolig flink til å lage så mye fint og dine desserter snadder osv :)
Jeg har lant det til i mine bokmerker på pc min, så jeg kan følge deg :)
Har så mye i din blogg som jeg vil prøve å lage :)

Takk for at du deler alle dine fine ideer :)

Stor klem fra Laila I T N :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...