fredag 17. oktober 2014

Lavendel "poser"

 

Hei å hoppsann og du verden som tida fyker av sted..

Denne uka har det blitt maling, sying, klipping og liming m.m. og den siste
dilla er lavendelposer:))

I går lagde jeg en skjønn liten hatt fylt med deilig lavendel blomster..
Heklet først en brikke jeg kunne bruke til å legge over til slutt:o))))

 

Kunne ha brukt noe blondestoff men det hadde jeg ikke, så da får man
lage seg sin egen versjon:o))
Først syr jeg poser som jeg fyller med lavendel....
Så tar jeg litt fyllvatt og legger rundt og utenpå der litt stoff og lager en
ball av dette:)

Ballen limer jeg fast på et underlag av papp eller lokket til syltetøyglass..
som på forhånd er kledd med hvitt stoff:)
Så legger jeg en heklet brikke over dette og snurper igjen med litt fint bånd:)

 

Her ligger lokkene klare for en omgang med sprayboksen:)
Jeg er så heldig og ha dør fra hobbyrommet og ut i hagen, så rett utenfor
døra og under tak står jeg og sprayer i all slags vær:))
Jeg bruker en dreieskive til tingene så er det bare å snurre rundt etterhvert
slik at alt blir ferdig fort:o)))

 

I kveld lagde jeg lavendel bon bon:)))
Av og til tar ting litt tid da jeg ikke alltid får bestemt meg på
 hva jeg skal dekorere med, men plutselig er det ferdig:o))

 

4 stk ble laget i kveld - eller ettermiddag blir det kansje:o)))))
så har jeg stemplet carpe diem på og satt på en liten engel..

Ellers i dag har jeg laget krittavler og 3 vimpelrekker:)))

 

Her er prosessen sålangt:)
Dette var en bestilling eller et spørsmål jeg fikk for en stund siden....så
det var jo på tide å prøve seg på dette.. er lenge siden jeg har sydd
vimpelrekker...:))

 

Dette er noe av mine neste prosjekter.... må bare hekle noen flere
brikker først siden jeg er i lavendel dilla fremdeles:o))))

Ups, fre`da igjen:)
ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN SUPERFLOTT HELG !!

5 kommentarer:

FruGravningen sa...

Så nydelig, også så flink du er. Kjenner nesten lavendellukta her jeg sitter. He he.. Her må jeg hente litt inspirasjon fremover.

Lisbeth sa...

Ønsker deg en kreativ helg :)

Bestemors gamle laken sa...

Du er så flink til å bruke materiell som vi andre kaster - det er så flott å se at du lager gull av "gråstein"

Ha en fin kreativ søndag Janne:)

Klem, Gerd Kr.

Guro Eriksen sa...

Jøss, jammen er du en effektiv dame, i tillegg til å være kreativ! :)

liven sa...

Du har ikke fritidsproblemer du skjønner jeg :)
Så mye fint du lager.....og lavendel har jo den deiligste duften!

Ha en fin kreativ dag :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...