onsdag 1. oktober 2014

Spiselig rengjøring/ugress middel og en knallgod fruktsalat..

 

Denne fruktsalaten er bare såååå god!:)

Jeg så her i blogglandia ei som hadde laget en herlig smoothie, og ville
prøve å lage min egen....

 

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle stappe oppi, så endte opp med det samme
jeg bruker i fruktsalaten:)))
Det jeg ikke tenkte på at fruktene har en veldig kjedelig farge innvendig:o))
- jeg spiser liksom litt med øynene også:o))))
Men smaken ble helt knall:)

 

 Etter å ha testet smoothien - gikk jeg for fruktsalat:o))))
Pleier å bruke blå druer, men butikken var tomme...

Oppskrift på fruktsalat:

1 eple
1 pære
1 appelsin
1 - 2 bananer
1/2 pk druer

Sukkerlake:
2 dl sukker
5 dl vann

Så er det bare å koke laken...og avkjøle den...og kutte
opp frukten i passelig biter og blande det i laken
og bare kose seg etterpå:o)))

 

Bakepulver og Natron er et kjempebra rengjøringsmiddel...
For mange år siden fikk mannen et tips om å bruke bakepulver når en skal
rense kaffekannen eller kaffetrakteren.....og det er blitt brukt her i huset i "alle" år:))

1 ts bakepulver og varmt vann i termosen...skal stå i ca 10 min. så rist og skyll:o)))
Vi har også brukt bakepulver for å renske opp i vasken på bad/kjøkken
- superbra!!!

For en stund siden testet jeg med 2 ts bakepulver når jeg vasket kritthvite
grytekluter..........

 

Og de ble som nye igjen:o)))

HER er det en link til forskjellige ting du kan bruke natron på:)

 

Eddik er et utrolig bra ugressmiddel!
Tipset om dette så jeg på Grønn glede på nrk i sommer...

Når jif-flaska var tom flyttet jeg over korken med sprutemekanismen
på eddikflaska:)))
Og det ble jo som hånd i hanske:))
og for å ikke blande hva som er hva når jeg har flere like spruteflasker:)

Til rosebuskene når lusa kommer bruker jeg å spraye på grønnsåpe
blandet med litt vann:))
Bare pass på å gjøre dette om kvelden eller i skyggen - dette trikset
virker superbra og det fikk jeg fra min første arbeidsplass
som 15 åring som var i en blomsterbutikk/gartneri:o)

Vel vel, litt seint å mase om ugress og lus nå - men gjort er gjort:o)))
og igjen er det enkle det beste:)))))

HA EN FIN FIN KVELD !!

5 kommentarer:

Refleksjon på livsvegen sa...

Så supre idear du har :-)

Fin oktober!

reSIRIkulert sa...

Eg har eit motto; man skal lære noko nytt kvar dag. Her fann eg fleire nyttige lærdomar.
Siri

angie sa...

danke für das rezept und die tollen bilder!!! liebe grüße von angie

Guro Eriksen sa...

Hmm, dette må nok testes. Tusen takk for tipset! ;)

Elin sa...

Hei!

Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine blogger og nettsteder.

For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

Legg vår Widget og bloggen din vil bli vist på vår topp liste!

Ha en fin dag!

Vennlig hilsen,
Elin
Alleoppskrifter.no

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...