søndag 2. november 2014

Lag dine egne navnelapper:))

 

Hei å hoppsann:)

Å ha sine egne navnelapper på ting en lager er jo morsomt....og de kan en
selv lage superenkelt:)
Du trenger strykepapir, bomullstoff og en printer:)
Ja, og saks og strykejern:o)))

 

Har vist dette tidligere, men en bra ting kan jo alltids vises en gang til:))
Jeg bruker photoscape når jeg skriver tekst og har lastet ned (gratis) forskjellige
fonter med vaskeanvisning bl.a.

Jeg skrev først "navnet " og lagret dette "bilde"
så skrev jeg " vaskeanvisning" og lagret dette......
Gikk så tilbake i redigeringsprogrammet og satt begge "bildene" sammen
med det ene på hode:)
da planen med dette var å bruke lappen toveis - altså vaskeanvisning
inn og navnet ut:)
Satt på en stiplet linje der jeg skal sy - men det trenges egentlig ikke:o))

 

Arket med navn + vaskeanvisning printes ut speilvendt på strykepapiret og
strykes på et hvitt bomullstoff i ca 90 sek. eller til du er helt sikker
på at du har vært overalt med strykejernet:o)
 Så skal det ligge til avkjøling en stund...før du fjerner papiret.
(bruksanvisning står på pk med strykepapir:) :)

Mens mitt lå på vent...klippet jeg til det arket med bare navn.
 (printet ut 2 forkjellige)
Jeg hadde et bomullsbånd på 15mm, så teksten ble 15mm x 60mm tror jeg:)

 

Når de små remsene med navn skulle til avkjøling...gløttet jeg forsiktig på
arket med navn/vaskeanvisning:)
- og det ble vellykket:o)))
Da var det bare å klippe de opp...tror jeg fikk 40 stk  på et ark da jeg
valgte 3 x 4 cm. og 70 stk på arket med bare navnet:)

 

Til slutt måtte jeg lage noe jeg kunne feste en lapp på:o)))
så det ble en posepose som jeg kan ha 
på hobbyrommet til f.eks stoffrester - for en kan jo bruke disse
posene til andre ting enn bare bæreposer:o)))

I dag har vi plaskregn..........så det blir en kose-seg-inne-dag på
hobbyrommet:)

ØNSKER ALLE SOM ER INNOM EN NYDELIG SØNDAG
UANSETT VÆR OG VIND !!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Så lurt:) Nu har æ null erfaring med sying/stoff, mn så for mæ at de måtte jo kunne brukes til å merke strikkeplaggene mine med... Mn hvor får man kjøpt slikt strykepapir? Forestn, mye flott på bloggen, ramla over den for noen uker siden, og er nå fast innom :)

Janne sa...

Heisann "anonym":)
Strykepapir kan kjøpes på bl.a. Biltema...
- Janne

1001ting sa...

Kjempebra idee.

Guro Eriksen sa...

Ja, jeg syns å huske at jeg har sett disse gode tipsene før her inne, men alltid godt å få en påminnelse. Takk! :)
Det virker så lett når du forklarer det, men akk så vanskelig tiltross for det... ;)

Når jeg tenker meg om, så tror jeg at jeg har liggende ett sånt papir ett sted på hobbyrommet. Så når jeg har behov for ett sånt merke, så husker jeg ihvertfall nå hvor jeg skal gå for å få hjelp/lese om det; her hos deg! :)

Ha en fortsatt god helg, innendørs på hobbyrommet!

Inspirasjon fra Elin sa...

DÆven så smart :)
Nytt tips for min del :)

Bestemors gamle laken sa...

Takk for at du deler dette igjen:)
Alt virker så enkelt når du gjør det - så dette må prøves..

Ha ei flott uke.

Klem, Gerd Kr.

angie sa...

danke für die tollen bilder, tipps und inspirationen, eine schöne woche wünscht angie aus deutschland

Laura Torgnesvik sa...

Kjempelurt :) og produktene dine blir enda proffere. (hvis det er mulig hehe)
Ha en fin dag! klem

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...