tirsdag 18. november 2014

Snekkerlim, tekstil, serviett og litt sparkel:))))

 

Ja, her hopper jeg fra det ene til det andre:)))
Men godt å ha mere enn en ting å holde på med da hihihi...ja, og ikke
minst flere arbeidsbenker til de forskjellige gjøremål:)))

For en stund siden så jeg noen som hadde overført foto til tekstil med
spesiallim...men hun nevnte at det kunne virke med vanlig
snekkerlim også......så i går måtte det prøves ut:)

Jeg printet ut teksten...penslet snekkerlimet på teksten og snudde
teksten ned mot stoffet..
Hadde avisblad under og over og brukte strykejernet en stund
for at det skulle tørke fortere:)))

Men utålmodig som jeg er, så måtte jeg gå til "trinn 2 ":)))

 

La det under i vann i et helt minutt:)))

 

La det over på benken og begynte å "gnikke" av papiret..
Jeg merket fort at jeg var for rask på labben, så enkelte steder
flerret det opp - men må man så må man:))
Det beste er at det ligger til dagen etter for å være sikker på at det
er helt tørt.
Men poenget er at det virker med vanlig snekkerlim!:))
- synes kansje stoffet med teksten på ble litt stiv, så i dag har jeg printet
ut på strykepapir - siden jeg skulle ha det på ei pute:)

 

Jeg ville prøve en ny variant...i steden for å sy motivet fast utvendig, så
ble det sydd inn i stoffet - slik at ikke sømmen ses:)
Dette synes jeg ble veldig bra - bortsett fra at fargene i motivet
forandret seg når jeg var ferdig å stryke....så sluttresultatet synes
jeg ble mindre bra...men men.
Har printet ut nytt - som ble superduperbra...så tror det blir flere
puter med fjellvettreglene:o))

 

Ellers så har jeg sydd en del putetrekk som jeg har lagt ut
i nettbutikken nå..du finner de HER

Og idag ble jeg ferdig med noen skilt i decoupageteknikk:)

 

Og de finner du HER

Nå tar jeg kvelden foran tv`n:))))

ØNSKER DERE ALLE EN FIN KVELD !!
 

8 kommentarer:

loftkroken sa...

Så spennende Janne :):) Er det vanlig kopipapir på tekstil? Det jo genialt :D
Du er virkelig oppfinnsom ♥♥♥♥♥♥

God klem Bente

Bestemors gamle laken sa...

Man har mange ting i huset som kan brukes til det som det ikke er tenkt til... Jeg blir så imponert at noen kom på å prøve snekkerlim som overføringslim til tekstil!! Spennende - så dette må prøves en gang.

Jeg synes puten din ble kjempefin - selv om fargen forandret seg etter påføring. Dette har jeg også opplev noen ganger. Lurer på om det er varmen på strykjernet som gjør d?

Ha en fin kreativ dag -Janne:)

Klem, Gerd Kr.

Blend by Eli sa...

Så kult! Det må prøves en gang! :)

Turid sa...

Stadig like imponert over dine kreative sprell-og så raust du deler , æ suger det til mæ-takk!

Guro Eriksen sa...

Åå, du er så flink til å finne på alt slags mulig fint å lage! Egentlig så burde jeg slutte å gå inn her på bloggen din (har ikke tenkt til dét altså!), for du lager såå mye pent :D

Trollstubben foto sa...

Hallo Janne.
Så stilig det ble.
Må innom å titte med jevne mellomrom .
Alltid noe stilig å se på.
Kelms fra meg og en fin dag i morgen.
Karin

Anonym sa...

Hei Janne !
Tusen takk for koselig hilsen. Jeg er nesten aldri inne på blogger lengre, det tok for mye tid. Jeg ser at du er meget aktiv her fortsatt og det er bra at noen holder koken. Du er flink, åpnet nettbutikk og greier. You GO GIRL !! Jeg har en sånn liten følelse over at deg er deg Kjersti på Hannåsvollen nevner noen ganger på Facebook, stemmer det ?? Det er bare en mage følelse men kan godt hende jeg tar feil. Uansett takk for at du var innom meg og ha en fin dag i din kreative verden. God klem i fra Mona/Villa Tverrteigen NB: Du må komme deg på instagram =)))))

Anonym sa...

Heia.
Er stadig inne å ser hos deg for her skjer det så mye kreativt.
Har fått hengt opp de to skiltene jeg kjøpte hos deg . Ble så stilig i min nyoppussete gang .
Ønsker deg en fin novemberkveld.
Hilsen Irene.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...